loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «تالب چشمه» منتشر شد

انتشارات مرتبط : بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)

کتاب «تالب چشمه» در قالب گزیده ای از سه مصدر معتبر حدیثی در باب مهدویت(الغیبه نعمانی، کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق و الغیبه شیخ صدوق) به چاپ رسید.

یکشنبه 26 مرداد 1393

کتاب تالب چشمه در قالب گزیده ای از سه مصدر معتبر حدیثی در باب مهدویت(الغیبه نعمانی، کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق و الغیبه شیخ صدوق) از 12 فصل اصلی تشکیل شده نام و اوصاف، شناخت امام، غیبت، وظایف، ملاقات کنندگان، ظهور و قیام، حکومت امام زمان(عج)، زیبایی های ظهور، رجعت، آیات مهدوی و ولادت امام عصر(عج) از عناوین فصل های این کتاب است.

اوصاف ظاهری حضرت، خالی نبودن زمین از حجت، نیاز به امام، معصوم بودن امام زمان(عج)، امام زمان(عج) وارث انبیا، سن طولانی حضرت، حتمی بودن غیبت، ظلم و جور مردم، خوف از دشمن، خورشید پشت ابر، انتظار شرط قبولی اعمال و تاسف و نارضایتی از غیبت از جمله مباحث مطرح شده در زیرمجموعه فصل های اصلی کتاب است.

پیروی از امام، ناراحت از فراق، رجوع به نائبان عام، دعا برای فرج، اصلاح امر حضرت، نشانه های ظهور، ندای آسمانی، پرچم امام زمان(عج)، قدرت امام در حکومت، روش امام روش پیامبری، زیبایی های ظهور، آیات مهدوی و ولادت حضرت و تکلم در کودکی از دیگر موضوعات زیرمجموعه فصل های اصلی این کتاب است.

تاکید فراوان به کتابت احادیث و حفظ آثار اهل بیت(ع) از این نظر است که با به کارگیری کلمات نورانی آن بزرگواران، آرامش به افراد عطا شود.

احادیث مربوط به مهدویت و آینده جهان نگاه خاصی را می طلبد تا با رجوع به منابع اولیه و معتبر، خرافات را از این موضوع پیراسته و جوانان جویای علم در این زمینه به چشمه زلال کلمات 14 معصوم در این زمینه رهنمون شود.

سه مصدر حدیثی مهم بحث غیبت (مهدویت) شامل کتاب غیبت تالیف ابوعبدالله نعمانی، کتاب کمال الدین و تمام النعمه تالیف شیخ ابوجعفر صدوق و کتاب غیبت تالیف شیخ ابوجعفر طوسی است که این سه کتاب با روش و اسلوب مختص به خود، به رشته تحریر درآمده اند.

حجم فراوان این کتاب ها و وجود مطالبی که در حوصله مخاطبان نیست استفاده از این کتب را از محدوده عموم مردم خارج کرده و حتی برخی از اهل علم نیز آشنایی بسیار کمی با این منابع اولیه احادیث مهدویت دارند، در حالی که اگر کسی بخواهد در این زمینه سخنی متقن بیان کند چاره ای جز مطالعه منابع حدیثی ندارد.

به همین دلیل این کتاب دسته بندی ابواب جدید احادیث از این سه کتاب که بیشتر درخور فهم طلاب جوان و دانشجویان است را جمع آوری کرده و با حذف برخی نکات تکراری مجموعه ای غنی در عین اختصار را در دسترس مخاطبان قرار داده است.

این اثر گامی کوچک در زمینه زدودن خرافات از مباحث مهدوی است، زیرا نشر خرافات به دلیل فاصله گرفتن از منابع اصیل صورت می گیرد.

کتاب تالب چشمه در قالب گزیده ای از سه مصدر معتبر حدیثی در باب مهدویت(الغیبه نعمانی، کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق و الغیبه شیخ صدوق) توسط حسن محمودی تالیف شده و با قیمت 6 هزار تومان و شمارگان 2 هزار نسخه به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به چاپ رسید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط