loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«خلبان بی پروا» با پنجمین «ستاره های نبرد هوایی» می رسد

نویسندگان مرتبط : احمد مهرنیا

احمد مهرنیا از نگارش پنجمین جلد کتاب «ستاره های نبرد هوایی» و کتابی با عنوان «خلبان بی پروا» خبر داد.

یکشنبه 26 مرداد 1393

احمد مهرنیا با اشاره به چاپ جلد دوم کتاب «ستاره های نبرد هوایی» گفت: جلد سوم این مجموعه به انتشارات سپرده شده است و بیش از نیمی از تدوین جلد چهارم این مجموعه به اتمام رسیده است؛ امیدواریم بتوانیم پنج جلد از این مجموعه را آماده چاپ کنیم.

هر مجلد از کتاب «ستارگان نبرد هوایی» شامل خاطرات و زندگینامه و عکس ۵۰ خلبان دوران دفاع مقدس است.

وی همچنین درباره ایده نخستین خود برای تدوین این کتاب ها اظهار کرد: ایده ای که باعث شد جلد نخست «ستاره های نبرد هوایی» را بنویسم، عملیات بزرگی به نام «حمله به الولید» بود که در مقیاس جهانی اهمیت داشت. هنگامی که درگیر این کتاب شدم و با بیش از ۷۰ خلبان صحبت کردم، دیدم گاهی خود من که خلبان بودم آن ها را نمی شناختم. با خودم گفتم چطور است که ما خودمان خلبان های خودمان را نمی شناسیم؟ بنابراین، تصمیم گرفتم زندگینامه خلبان های دوران جنگ را بنویسم.

مهرنیا درباره روند نگارش این کتاب گفت: به این دلیل که همه این افراد از یک گروه شغلی بودند و موقعیت تقریباً مشابهی داشتند، ممکن بود کتاب تکراری به نظر برسد و خواننده را خسته کند. بنابراین تصمیم گرفتم در کنار هر زندگینامه، چند خاطره و عکس هم اضافه کنم تا به جذابیت کتاب افزوده شود.

وی گفت: این مجموعه به تمامی خلبان های زمان جنگ می پردازد؛ چه هواپیماهایی که جنگنده بودند و چه هواپیماهای ترابری، ضمن این که نام شهیدان و افراد فوت شده هم در این کتاب وجود دارد.

این پژوهشگر درباره بازخوردهایی که از این مجموعه گرفته است، اظهار کرد: با توجه به این که شماره تماس من در کتاب هست، تماس ها و همچنین ایمیل هایی از سراسر کشور دریافت کرده ام که از چنین اقدامی اظهار رضایت کرده اند و فکر می کنم جای چنین کتابی خالی بود.

مهرنیا همچنین از در دست تالیف داشتن کتاب دیگری شامل خاطرات خلبان آزاده ای به نام امیر سرتیپ جعفر وارسته به نام «خلبان بی پروا» خبر داد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط