loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اختصاص یارانه برای سبد کتاب مردم ضروری است

انتشارات مرتبط : نشر امینان

مدیر انتشارات امینان گفت: چرا نباید در کنار یارانه ای که برای خوراک مردم اختصاص داده می شد یارانه ای هم برای سبد کتاب مردم در نظر گرفته شود؟ معتقدم که با حمایت های این چنینی مردم به کتابخوانی عادت می کنند زیرا مردم ایران را مردمی کتابخوان می دانم.

یکشنبه 2 شهریور 1393

نشست «صبح ناشر» مرکز رسانه ای شیرازه، صبح امروز، دوم شهریور 1393 با حضور یوسف سخنور، مدیر انتشارات امینان، در محل دفتر این مرکز رسانه ای برگزار شد.

در ابتدای این نشست رسانه ای، سخنور به زمینه های فعالیتی این انتشارات از آغاز فعالیت پرداخت و گفت: انتشارات امینان در زمینه طب سنتی، طب اسلامی، شعر و نثر آیینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالیت می کند.

وی از کتاب های «بهشت زیر قدم هایش» درباره مادر شهیدان حسین و محمد دهلوی و «من کنیز زینبم» درباره شهید اسلامی فر به عنوان به کتاب در دست انتشار امینان یاد کرد و افزود: همچنین، کتاب «بیت المال» و «یکی شبیه خودش» را با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان منتشر می کنیم.

مدیر انتشارات امینان درباره دلیل انتشار آثار این انتشارات به بهای مطلوب توضیح داد: بیشتر ناشران خصوصی به دلیل کم تجربه بودن زیر بار هزینه هایی می روند که ضروری نیست. ما کوشیدیم از برخی هزینه های این چنینی بکاهیم. علاوه بر این، هدف ما توزیع خوب آثار برای بهره مندی تمام طیف ها از آثار است. با هدف دسترسی آسان مخاطبان به آثار، نام مراکز توزیع انتشارات امینان را هم در کنار شناسنامه آثار درج کرده ایم. البته نمی توانم بگویم در این مورد سود مالی برای ما مهم نیست.

وی در ادامه از زیر چاپ بودن کتاب «شاهرخ» برای چهلمین بار خبر داد و گفت: بخشی از هزینه های انتشارات امینان هم به دلیل نحوه انتشار آثار و این که چند شمارگان را با یک فیلم و زینک منتشر می کنیم، کاهش یافته است.

سخنور درباره نحوه توزیع آثار انشاراتش در کشور اظهار کرد: متاسفانه بیشتر ناشران خصوصی بخشی به نام گروه عامه پسند را نادیده می گیرند و به همین دلیل بیشتر آثارشان در انبارها خاک می خورند. معتقدم که ناشران باید گروه مخاطبان خود را بشناسند. برای مثال اگر «امینان» به جامعه ای توجه داشته باشد که علاقه و عِرقی به دفاع مقدس ندارد، به خطا رفته است.

وی در این باره افزود: ما در گروه مخاطبانمان بیشتر به بسیجی ها، هیات ها و مسجدی ها توجه داریم و تخفیف های ویژه ای هم برای این گروه در نظر می گیریم. در میان این قشر، تبلیغات فرد به فرد و گروه های محلی موثر است و از این رو، ما فروش خوبی در این طیف داریم.

مدیر انتشارات امینان با اشاره به این ضعف که بیشتر ناشران جایگاهی برای توزیع در ساختار انتشارات خود در نظر نمی گیرند، گفت: لازم است هر ناشر خصوصی به این بخش، به صورت ویژه اهمیت دهد.

وی در پاسخ به این سوال ایبنا که آیا توجه به مخاطبان ویژه آثار دفاع مقدس از سوی نشر امینان به معنای بی توجه بودن به سایر مردم جامعه است؟ توضیح داد: خیر. در این باره به دیگر مخاطبان نیز توجه داریم و در نمایشگاه های کتاب و مدرسه های دخترانه تبلیغات و تخفیف های ویژه ای داریم. معتقدیم که شهیدان متعلق به همه اند و باید همه افراد را به آثاری درباره شهیدان جلب کرد. جالب است بدانید که بسیاری از مخاطبان ما را هم افرادی غیر از مخاطبان بسیجی و مسجدی تشکیل می دهند.

سخنور درباره این انتقاد که بیشتر آثار انتشارات امینان و گروه انتشاراتی ابراهیم هادی، کتاب سازی محسوب می شوند و نیز طرح جلد این آثار نیز به روز نیست، به سابقه مدیریتی 20 ساله خود در سوره مهر اشاره کرد و گفت: انتقاد کتابسازی را می پذیرم و معتقدم گروه نویسندگی ما باید خود را متحول کند. با کارشناسان ادبی حوزه هنری نیز در این باره رایزنی هایی داشته ایم.

وی افزود: البته به طور کلی معتقدم که خاطره نویسی و نویسندگی باید از دوران کودکی آموزش داده شوند و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه مسئولیت دارند. معتقدم دست اندرکاران، در زمینه آموزش حرفه ای خاطره نویسی کم کاری دارند.

مدیر انتشارات امینان درباره طرح جلد این آثار هم گفت: گروه انتشاراتی ابراهیم هادی سلیقه خاصی در این زمینه داشت و حتی مقاومت هایی وجود داشت که کوشیدیم با تعامل، طرح جلد برخی از آثار را تغییر دهیم.

سخنور در انتقادی به شیوه های تبلیغ کتاب در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: به نظر می رسد که مدیران فراموش کرده اند که فرهنگ نیاز به حمایت دارد. چرا نباید در کنار یارانه ای که برای خوراک مردم اختصاص داده می شد یارانه ای هم برای سبد کتاب مردم در نظر گرفته شود؟ معتقدم که با حمایت های این چنینی مردم به کتابخوانی عادت می کنند زیرا مردم ایران را مردمی کتابخوان می دانم.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط