loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار چاپ جدید مجموعه ۸ جلدی «قانون» بوعلی سینا

انتشارات مرتبط : سروش

انتشارات سروش همزمان با روز پزشک کتاب قانون «القانون فی الطب» مهم ترین تألیف طبی پزشک حاذق و حکیم ایران زمین بوعلی سینا را تجدید چاپ و به بازار نشر عرضه کرد.

یکشنبه 2 شهریور 1393

انتشارات سروش همزمان با روز پزشک کتاب قانون «القانون فی الطب» مهم ترین تألیف طبی پزشک حاذق و حکیم ایران زمین بوعلی سینا به عنوان دایره المعارف عظیم پزشکی و طب و از مهم ترین و بزرگ ترین کتاب های طبی جهان و اروپا در قرون وسطی را تجدید چاپ و به بازار نشر عرضه کرد.

کتاب «قانون» بر کتاب «حاوی» رازی و کتاب «طب مالکی» اهوازی و حتی بر آثار جالینوس نیز تفوق یافت و بیش از شش قرن همه کتب پزشکی را تحت تأثیر جدی خود قرار داد.

قانون شامل پنج «کتاب» است که هر یک به چندین «فن» تقسیم شده اند. کتاب اول در امور کلیه طب، کتاب دوم در ادویه مفرده، کتاب سوم در سه مجلد شامل: امراض جزویه ای که بر اعضای بدن از سر تا پا واقع می شود، کتاب چهارم در امراض جزویه ای که مختص به عضوی نیستند و کتاب پنجم، در ادویه مرکبه (قرابادین یا داروسازی) است. دوره 8 جلدی منتشر شده از سوی انتشارات سروش مجموعه کامل شامل 5 کتاب مذکور بعلاوه یک جلد نمایه موضوعی کتاب قانون است.

انتشارات سروش، مجموعه هشت جلدی قانون ترجمه عبدالرحمان شرفکندی با مقدمه مفصل دکتر علی اکبر ولایتی را برای مطالعه همه علاقمندان به ویژه اطباء و پزشکان و فعالان عرصه دانش پزشکی معرفی می کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط