loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب شهید «کامبیز ملک شامران» برای نوجوانان به چاپ سوم رسید

انتشارات مرتبط : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کتاب «می روم برای کرم ها لانه بسازم» نوشته شهید «کامبیز ملک شامران» برای سومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

یکشنبه 9 شهریور 1393

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب «می روم برای کرم ها لانه بسازم» نوشته «شهید کامبیز (یوسف) ملک شامران» را با تصویرگری «سیدحسن موسوی» را برای سومین بار تجدید چاپ و روانه بازار کتاب کرد.

این کتاب با رویکردی اجتماعی به نگارش درآمده است که حال و هوای سال های نخست پس از پیروزی انقلاب را نشان می دهد به گونه ای که نویسنده کتاب «می روم برای کرم ها لانه بسازم» در این اثر تلاش می کند تا ایثار و ازخودگذشتگی، مهربانی و عشق را نسبت به محرومان جامعه به نمایش بگذارد.

 

 

موضوع کتاب «می روم برای کرم ها لانه بسازم» به دختر بچه ای اختصاص دارد که مشغول بازی با کرم های خاک حیاط خانه شان است و این سوال برایش پیش می آید که چرا پس از باران، کرم ها از خاک بیرون می آیند؟ که بی بی قصه در جواب به او می گوید: آب باران در خاک فرو می رود، وقتی در خاک فرو رفت، لانه کرم ها پر از آب می شود و دیگر آنها نمی توانند نفس بکشند این است که ناچارند خودشان را به روی زمین برسانند تا بتوانند نفس بکشند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اینکه کودکان نیز بتوانند از متن و داستان این کتاب بهره مند شوند، کتاب «می روم برای کرم ها لانه بسازم» را به صورت فایل صوتی منتشر و در مراکز کانون به این گروه سنی عرضه کرده است.

بر اساس این گزارش، شهید کامبیز (یوسف) ملک شامران در سال 1341 در تهران به دنیا آمد. در سال های اول زندگی اش کودکی باهوش، سرزنده، پر جنب و جوش و در عین حال با ادب و با ایمان بود. او علاقه زیادی به ادبیات و نقاشی داشت و در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رشته ها فعالیت داشت. این علاقه و این ارتباط باعث شد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید ملک شامران به همکاران کانون به پیوندد و در آنجا برای کودکان داستان بنویسد. با حمله عراق به ایران و شروع جنگ تحمیلی، یوسف به جبهه رفت تا از میهن و انقلاب در برابر هجوم دشمنان دفاع کند. اما حضور در جبهه باعث نشد که همکاری با کانون را رها کند.

او در مواقعی که به مرخصی می آمد با کانون در ارتباط بود و همچنان برای کودکان کار می کرد. تا آن که سرانجام در روز هفدهم اردیبهشت سال 1361 در جاده اهواز خرمشهر به شهادت رسید. شهید ملک شامران کودکان را عاشقانه دوست داشت. او همیشه به یاد کودکان فقیر بود و برای کمک به آنها تلاش می کرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ دوم کتاب «می روم برای کرم ها لانه بسازم» به همراه فایل صوتی، آن را در 23 صفحه و با قیمت 2000 تومان منتشر کرده است.

گفتنی است، از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی 5 عنوان دیگر برای گروه سنی «الف» و «ب» با عنوان «درسی برای گنجشک» و «قصه یک گربه و پنج موش» از «مصطفی رحماندوست»، کتاب « هفت روز هفته دارم» نوشته «احمدرضا احمدی»، کتاب «قصه خاله رعنا و عمه نسا» اثر «عبدالرضا صمدی» و کتاب «مجسمه سازی با خمیر کاغذ» اثر «ابوالفضل همتی آهویی» تجدید چاپ و روانه بازار نشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط