loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لزوم توجه به افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده در تصاویر دفاتر تحریر ایرانی

لاله افتخاری از پیگیری مجلس نسبت به عدم همکاری دستگاه های دولتی در تولید و توزیع نوشت افزار اسلامی تأکید کرد و گفت: در تصاویر دفاتر تحریر باید به مقوله افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده که مورد تأکید رهبر انقلاب است، توجه بسیار شود.

یکشنبه 9 شهریور 1393

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو درباره ترویج سبک زندگی اسلامی _ ایرانی روی دفاتر تحریر و نوشت افزار، بیان داشت: بخشی از تولیدکنندگان دفاتر تحریر و نوشت افزار اسلامی _ ایرانی به بحث سبک زندگی ورود یافته اند، اما هنوز جای کار بسیار است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر افزایش و رشد جمعیت جوان در کشور تأکید بسیار داشته اند به همین منظور بهتر است که تولیدکنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر نیز حتی بر روی دفاتر به جمعیت خانوار، تعامل و همبستگی بین اعضای خانواده و به ویژه پدر و مادر، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

* لزوم توجه به افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده در تصاویر و کاراکترهای دفاتر تحریر

افتخاری ادامه داد: در تصاویر دفاتر تحریر باید تعداد فرزندان یک خانواده را بیشتر از یک یا دو نفر به تصویر کشیده و به نقش مادر خانواده در کنار پدر و فرزندان توجهی ویژه ای شود، یعنی این طوری نباشد که نقش پدر و یا در برخی از تصاویر نقش مادر بسیار کمرنگ باشد به گونه ای دیگر تصاویر دفاتر ایرانی باید خانواده را دور هم نشان دهد خانواده ای که بین شان همبستگی است و در حقیقت اگر بخواهند که خانواده ها هم به سردی بروند، خود مطالبه کودک باعث می شود که والدین روش زندگی خود را اصلاح کنند.

وی افزود: معتقدم ما می توانیم از این ابزارها استفاده کنیم یعنی چگونه همیار پلیس یا پلیس یاور در کشور برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است، ما می توانیم از طریق تصاویر بر روی دفاتر کودک و نوجوان به سمت خانواده یاور حرکت کنیم تا کودکان را به گونه ای پرورش دهیم که به سمت تحکیم خانواده تلاش کنند.

*حمایت جدی مجلس از تولید نوشت افزار اسلامی _ ایرانی در کشور

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مجلس چگونه می تواند از تولید ملی نوشت افزار اسلامی _ ایرانی حمایت کند، گفت: ما باید در وهله نخست به این موضوع توجه کنیم که گره، مشکلات و موانع کار کجاست تا در جهت رفع آنها برآییم، در همین راستا نشستی را با مسئولان داشته باشیم و از امکانات موجود استفاده کنیم و اگر نیاز است در بودجه های سالیانه و در برنامه ششم نسبت به آن توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: معتقدم تولیدکنندگان باید راهنمایی بشوند به سوی امکاناتی که اکنون وجود دارد آن هم در همفکری با مسئولان، برنامه ریزان و سیاست گذاران و همه کسانی که در کار اجرایی هستند. تا ما بتوانیم انتظارات، دیدگاه ها، توانمندی ها و مطالبات این عزیزان را با همت، سلیقه، خیلی وقت ها سرمایه خودشان به کار گرفته و برطرف سازیم.

افتخاری تولید نوشت افزار اسلامی _ ایرانی را یک حرکت مردمی در برابر ناتوی فرهنگی امری مؤثر دانست و افزود: منطق حکم می کند که در مقابل ناتوی فرهنگی که از در و دیوار و از همه جا دارد وارد کشور می شود و بیشتر در کودکان ما تأثیرگذار است و بالاتر از همه فرمایشات مقام معظم رهبری است، نسبت به این مهم یک اقدام جدی داشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا آموزش و پرورش به عنوان متولی این امر که باید در رأس تولید و توزیع دفاتر تحریر اسلامی باشد، همچنان در برابر این موضوع سکوت کرده است، گفت: باید تعامل صورت گیرد و ما نیز از وزارتخانه متبوع این کار را بخواهیم و خود دست اندرکاران نوشت افزار اسلامی _ ایرانی باید این مطالبه را از وزارت آموزش و پرورش داشته باشند.

*پیگیری مجلس نسبت به عدم همکاری دستگاه های دولتی با تولید و توزیع نوشت افزار اسلامی

افتخاری در پاسخ به پرسشی دیگر که تولیدکنندگان بسیاری به مناطق مختلف آموزش و پرورش مراجعه می کنند، اما مورد بی مهری قرار می گیرند، بیان کرد: این موارد به ما ارجاع شود تا ما هم با وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس در میان گذاریم، که انشاالله بتوانیم به فرهنگ سازی این موضوع در جامعه بپردازیم، چراکه بنده هم مسئولیت فراکسیون دفاع مقدس را دارم و هم قرآن، عترت و نماز را که بخشی از این موارد را می توان در نمایشگاه «ایران نوشت» دید که به صورت زیبا و با وضوح همه آنها همانند قهرمانان دفاع مقدس، بر روی دفاتر تحریر استفاده شده است.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی حمایت لازم را از تولید نوشت افزار اسلامی _ ایرانی در دستور کار خود قرار داده است به همین منظور دلایل عدم همکاری سایر دستگاه ها را نیز پیگیری خواهد کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط