loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفی کتاب «کار باید تشکیلاتی باشد»

انتشارات مرتبط : شهید کاظمی | مجد اسلام

تشکیلات چیز عجیب و غریبی نیست. همین که دو سه نفر یکجا جمع شدند و برای رسیدن به هدف مشترکی گام برداشتند، تشکیلات -هرچند خیلی کوچک- شکل گرفته است. اما خب! تشکیلات چه همینقدر جمع و جور باشد و چه سازمانی عریض و طویل، به نتیجه نمی رسد مگر اینکه اصول و قواعد و ظرائف کار تشکیلاتی رعایت شود.

یکشنبه 9 شهریور 1393


به دور و برتان نگاه کنید! همین دم دست خودتان چند تا از این مجموعه های تشکیلاتی کوچک و بزرگ را سراغ دارید که بخاطر رعایت نکردن همین امور دچار مشکل شده اند؟ جمع هایی که گاهی با حضور چند دوست صمیمی تشکیل شده اند و با این حال خیلی دوام نیاورده اند!

«کار باید تشکیلاتی باشد» کتابی است که خواندنش کمک می کند تا مجموعه هایی که کار تشکیلاتی انجام می دهند، اصول کار تشکیلاتی را یاد بگیرند و بیش از پیش موفق باشند؛ مخصوصا این روزها که جمع هایی که بصورت خودجوش وارد فضای فرهنگی شده اند نسبتاً افزایش پیدا کرده است.

 این کتاب مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون کار تشکیلاتی را در خود جای داده است. کتابی که اگرچه حجم زیادی ندارد اما یکبار دوره کردن آن کمک می کند تا خیلی از آفات کار تشکیلاتی را بشناسیم و با عوامل موفقیت تشکیلات آشنا شویم.

کتاب با این بخش شروع می شود: «هیچ کاری بدون تشکیلات پیش نمی رود». عبارتی که جمله کامل آن پشت کتاب آمده است: «هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمی رود، انقلاب اسلامی ایران هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد.»

«آثار و برکات کار تشکیلاتی»، «شاخص ها و بایدهای تشکیلات موفق انقلابی»، «آفت شناسی کار تشکیلاتی»، «مدیر باید جوهری از رهبری داشته باشد»، «وظایف اعضای تشکیلات»، «نمونه های موفق» و «جبهه فرهنگی انقلاب سازماندهی می خواهد» عناوین فصل های این کتاب 140 صفحه ای است. بغیر از این عناوین اصلی، در فهرست کتاب زیرعنوان هایی هم می بینیم که هم نشان دهنده پرداختن کتاب به اهم مسائل مبتلا به یک تشکیلات است، و هم مراجعه به بخشهای مورد نظر کتاب را در مواقع مورد نیاز آسان می کند. و طبیعتا چنین دسته بندی دقیقی کتاب را به یک کتاب کاربردی تبدیل کرده است.

صفحه بندی ساده اما جذاب در کنار تصاویر کوچکی که هر چند صفحه یکبار کار شده اند، خواندن کتاب را دلچسب تر می کند. همانطور که طرح جلد ساده کتاب خیلی روان حرفش را می زند.

جامعیت نسبی کتاب که از سخنان قدیمی رهبر انقلاب گرفته تا آخرین فرمایشات ایشان در سال 92 را در بر می گیرد یکی دیگر از امتیازات کتاب است. نکته دیگر اینکه مطالبی که ذیل یک سرفصل یا موضوع قرار گرفته اند الزاماً همه در یک سخنرانی گفته نشده اند. مثلا وقتی به بخش «نظارت بر زیرمجموعه و بازرسی مستمر از آن» می رسیم بخشهایی از چندین سخنرانی رهبری که مرتبط با موضوع است را در کنار هم می بینیم.

«کار باید تشکیلاتی باشد» به همت محمود زارعی و موسسه شهید احمد کاظمی منتشر شده و 8500 تومان قیمت دارد و به نظر می رسد مطالعه آن برای همه فعالان فرهنگی و علاقه مندان به کار تشکیلاتی از نان شب واجبتر باشد!

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط