loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مردی بدون رد پا» همراه با «درختان صنوبر» در راه است

چاپ کتاب های «مردی بدون رد پا»، «درختان صنوبر»، «عیدها اسم دارند» و «از پروانه ها بپرسید!» و چاپ دوم کتاب «یازده» تازه ترین اخبار نشر حوزه دفاع مقدس اند.

پنجشنبه 20 شهریور 1393

مجموعه ای از تازه ترین خبرهای منتشر شده حوزه دفاع مقدس را در گزارش زیر می خوانید:

«مردی بدون رد پا» در کتابفرشی
زندگینامه داستانی شهید «مرتضی ابراهیم ولوجردی» فرمانده واحد عقیدتی لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) با نام «مردی بدون رد پا» منتشر شد.

روابط عمومی «نشر 27»  اعلام کرد: این کتاب، نوشته لیلا خجسته راد و کتاب چهارم از مجموعه «بیست و هفتی ها» است که در 127 صفحه به چاپ رسیده.

در بخشی از «مردی بدون رد پا» می خوانیم: «او که حتی ژیلا را پیش خانواده اش به اسم صدا نمی کرد، خم شد و با او دست داد و پیشانی اش را بوسید. همه مات مانده بودند. هیچ کس تا به آن روز او را این طور ندیده بود. همیشه جلوی دیگران مراعات این چیزها را می کرد. ژیلا تنش لرزید. مرتضی نگاهش را به صورت او دوخت و با قاطعیت گفت: «خیلی محکم باش» بعد از در بیرون رفت. ژیلا بلافاصله مصطفی را بغل کرد و دنبالش رفت؛ اما او دیگر به عقب برنگشت.»

مردابی ها در «درختان صنوبر»
سوره مهر اثر داستانی علی اکبر ترابیان را با نام «درختان صنوبر» در سه فصل مردابی ها، سحرناکان، و افق‏ واره‏ ها منتشر کرد.

پایگاه خبری سوره مهر درباره دلایل نگارش این کتاب، از قلم نویسنده آورده است: «به چند دلیل این مجموعه را به رشته تحریر درآوردم: الف) خودآزمایی دوباره تکنیک‏های داستان‏نویسی ب) خاطرات منتشر‏نشده ج) کم‏کاری در ادبیات داستانی پایداری... شخصیت‏های این داستان‏ها بازیگرانی هستند که سنگین‏ ترین نقش‏ ها را به عهده گرفته‏اند. اینکه چقدر توانسته‏اند سهم این نقش‏ها را بپردازند، به زبان و بیان و فضای هر داستان برمی‏گردد. امیدوارم این مجموعه شروعی باشد برای آن‏ها که جنگ را درک کرده‏اند و می‏خواهند آن را بنویسند ـ که هر چه بنویسند، کم است. چون تأثیر آن هشت سال تا قرن‏ها باقی خواهد ماند.»

«درختان صنوبر» تولید حوزه هنری خراسان رضوی است که در قطع رقعی و در شمارگان 2500نسخه توسط سوره مهر منتشر شده است.

کتاب های تازه از علی اکبر بقائی
موسسه فرهنگی شهید کاظمی با همکاری انتشارات «مجد اسلام» کتاب های «عیدها اسم دارند» و «از پروانه ها بپرسید!» نوشته علی اکبر بقائی را منتشر کرد. «عیدها اسم دارند» در 100 صفحه به موضوع عید در جبهه ها و رسم و رسومی که در مناطق عملیاتی رزمنده ها با آنها روزهای نوروز و سال جدید را سپری می کرده اند پرداخته است.

کتاب «از پروانه ها بپرسید!» به حال و هوای رزمندگان در جریان عملیات پرداخته و جملاتی را که بیانگر حالات رزمنده ها در جبهه است، با قالبی ادبی در 87 صفحه شرح داده است.

این دو اثر، با شمارگان 2500 نسخه، قطع خشتی، جلد شمیز و به بهای 60 هزار ریال منتشر شده در کاروان های راهیان نور استفاده شود.

چاپ دوم از «یازده»
کتاب «یازده؛ خاطرات اسارت پروفسور احمد چلداوی» از دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسید. «من از تبار جنوب ام»، «با بسیج بزرگ شدم»، «دانشگاه اشتباهی من»، «آن شب آسمانی»، «امتحان بزرگ»، «اردوگاه تکریت 11»، «استخبارات بعث»، «روزگار تلخ»، «فراق در غربت»، «کابل سه فاز»، «فرار بزرگ»، «بازگشت به تکریت»، «نسیم آزادی»، «فراموشت نمی کنم» و «ماموریت من» عناوین پانزده گانه این اثر را تشکیل می دهند.

پیشگفتار این کتاب، هدف نگارش مولف را دربردارد. در این بخش می خوانیم: «بلافاصله بعد از آزادی، خاطرات اسارت را تا آن جا که می شد مکتوب کردم. می دانستم اگر الان ننویسم بعدها در پیچ و خم زندگی و روزمرگی، بسیاری از این خاطرات را به دست فراموشی خواهم سپرد. روزگاری من اسیر دست آن اتفاقات بودم و امروز این خاطره ها بودند که اسیر قلم من می شدند. اما آن اسارت کجا و این اسارت کجا!»

کتاب «یازده» تصاویری از مقاطع مختلف زندگی احمد چِلداوی و یاران وی را در خود جای داده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط