loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» رونمایی می شود

انتشارات مرتبط : سوره مهر

رونمایی از کتاب «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» سه شنبه اول مهرماه با حضور دریادار دکتر حبیب الله سیاری، حجت الاسلام خاموشی و راوی و نویسنده کتاب در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.

دوشنبه 24 شهریور 1393

مراسم رونمایی کتاب « تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر » همزمان با هفته دفاع مقدس توسط روابط عمومی سوره مهر برگزار می شود.

دریادار دکتر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش، حجت الاسلام خاموشی ریس سازمان تبلیغات اسلامی، راوی کتاب ناخدا صمدی و نویسنده کتاب سید قاسم یاحسینی جزو سخنرانان این مراسم هستند.

کتاب «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» نخستین اثر درباره خاطرات تکاوران نیروی دریایی است که پس از سی سال نوشته شده است. این مجلد به خاطرات ناخدا هوشنگ صمدی یکی از تکاوران نیروی دریایی اختصاص دارد ، که توسط سید قاسم یاحسینی گردآوری شده است.

یاحسینی درباره این اثر اظهار داشت: اگرچه تاکنون کتاب های مختلفی در قالب خاطره، خاطره شفاهی، تحلیل تاریخی، رمان و شعر درباره خرمشهر نوشته شده است اما خرمشهر هنوز راز های ناگفته بسیاری دارد که به آن ها نپرداخته ایم.

یاحسینی ادامه داد: یکی از این راز ها حضور موثر، پررنگ و تعیین کننده تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است زیرا تنها کمتر از چند ساعت پس از شروع جنگ توسط صدام، گردان تکاوران نیروی دریایی به فرماندهی ناخدا «هوشنگ صمدی» شبانه از بوشهر راهی آبادان و خرمشهر شدند و تا روزی که این شهر سقوط کرد از آن دفاع کردند.

وی درباره موضوع کتاب «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» گفت: این اثر روایتی از دفاع 34 روزه مردم خرمشهر و تکاوران نیروی دریایی ارتش در هفته های نخست هشت سال دفاع مقدس دارد که از زبان ناخدا هوشنگ صمدی به صورت خاطرات شفاهی نوشته شده است.

صمدی در این کتاب پس از سه دهه سکوت برای نخستین بار ناگفته هایی از رزم نیروی دریایی ارتش در خرمشهر را گفته است. تکاورانی که جا دارد بیشتر به نگارش خاطرات آنان بپردازیم و ایثارگری های آنان را برای ثبت در تاریخ روایت کنیم.

یاحسینی ادامه داد: این اثر حاصل 45 ساعت مصاحبه با هوشنگ صمدی است که خاطرات او را از سال های آغازین زندگی تا امروز که بازنشسته نیروی دریایی ارتش است بازگو می کند.

بخش عمده کتاب به خاطرات او از سقوط خرمشهر باز می گردد. صمدی در این دفاع 34 روزه 6 بار زخمی شد اما حاضر به بازگشت به عقب نشد. وی فرمانده گردان 600 نفری بود که فقط 270 نفر آنان زنده ماندند.

این نویسنده افزود: این فرمانده دفترچه یادداشت های روزانه داشته و خاطرات خود را بسیار دقیق و بر حسب زمان واقعه می نوشته است. در برخی موارد نیز خاطرات دیگر تکاوران را به آن اضافه می کرده است.

رونمایی از کتاب «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» سه شنبه اول مهرماه ساعت 16 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط