loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بهترین های ادبیات دفاع مقدس از دید مجید قیصری و زهرا زواریان

نویسندگان مرتبط : زهرا زواریان | مجید قیصری

به مناسبت هفته دفاع مقدس، سراغ نویسندگان کودک و نوجوان رفته ایم تا در سلسله گفت وگوهایی که تا آخر این هفته ادامه می یابد به این سؤال پاسخ دهند که «بهترین اثر حوزه دفاع مقدس که مطالعه کرده اید و خواندنش را به کودکان و نوجوانان توصیه می کنید کدام کتاب و از کدام نویسنده است؟» در این نوبت مجید قیصری و زهرا زواریان جوابگوی ما بودند.

چهارشنبه 2 مهر 1393

هفته دفاع مقدس بهانه ای شد تا یکبار دیگر ادبیات مربوط به این حوزه در رده سنی کودک و نوجوان را مرور کنیم. به نظر می رسد نویسندگانی که خود دستی بر آتش ادبیات دفاع مقدس دارند، داوری منصفانه تری نسبت به دیگران درباره این موضوع داشته باشند.

خلبان کوچولو را بخوانید
مجید قیصری نویسنده حوزه جنگ و دفاع مقدس با اشاره به این که در زمینه کودک و نوجوان کتاب های کمی خوانده، گفت: کتاب «خلبان کوچولو» اثر داوود غفارزادگان که در زمان قدیم خوانده ام ، با آن تصویرگری زیبا و ملموسی که داشت در ذهنم ماندگار شده است. من در این زمینه کتاب های زیادی نخوانده ام و چه بسا کتاب هایی بهتری در این زمینه نوشته شده که من سراغ آنها نرفته ام.

کتابی که درذهن می ماند
زهرا زواریان نویسنده و پژوهشگر ادبی، کتاب هایی که زبانی شیوا و صمیمی دارند و موضوع دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را از بیان رسمی و خشک جدا کردند برای رده سنی کودک و نوجوان پیشنهاد کرد و گفت: کتاب «هستی» اثر فرهاد حسن زاده روایتی صمیمی، ساده و نو دارد، این سادگی و صمیمیت در داستان برای نوجوانان بسیار با اهمیت است و این که با چه زبانی با آنان سخن می گوییم. آقای حسن زاده در این کتاب این اصول و قواعد را رعایت کرده اند.

وی افزود: کتاب «هستی» از لحاظ فنی و اسلوب نگارشی، خوب و خواندنی است و مخاطب خود را جذب می کند، البته کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس که خواندنی و جذاب باشند زیاد هستند اما این کتاب در ذهن من نسبت به باقی آثار ماندگار شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط