loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«ماه هزار تکه» روایتی متفاوت از سرگذشت شهید رجایی

انتشارات مرتبط : کیهان

کتاب «ماه هزار تکه» که به قلم پروین نخعی مقدم نگاشته شده به تازگی از سوی شرکت انتشارات کیهان روانه بازار نشر شده است.

پنجشنبه 3 مهر 1393

در کتاب حاضر نویسنده بر خلاف دیگر کتاب های مجموعه «نیمه پنهان» که بیشتر متکی به مستندات تاریخی صرف بوده اند، کوشیده است، این مستندات را با ادبیات بیامیزد تا مخاطبان بویژه مخاطبان نوجوان و جوان عمیق تر و بهتر با شخصیت های کتاب همذات پنداری کنند.

نویسنده در این کتاب با زبان شیرین ادبیات به روایت زندگی فرزند اسلام؛ شهید «محمدعلی رجایی» دومین رئیس جمهور ایران اسلامی پرداخته است. ضمن آن که بخش ضمائم و تصاویر و اسناد نیز در دو بخش پایانی کتاب قرار گرفته است.

دراین کتاب خواننده در تعقیب مسیر زندگی سراسر مبارزه شهید رجایی ضمن آشنایی گام به گام با شرایط اقتصادی، سیاسی، تاریخی ایران در سال های قبل و پس از انقلاب اسلامی، با مردی آشنا می شود که در سایه ولایت مداری به بالاترین مقام در کشورش می رسد اما با این همه بازهم اسیر چرب و شیرین دنیا نمی شود، تا این که سرانجام به آرزوی دیرین خود؛ یعنی شهادت می رسد.

سقوط قاجار، شهر شب زده، ورود متفقین، خداحافظ شهر من، تصفیه های شاهنشاهی، بوی یاس، زندانی سلول شماره 20، آبادان در محاصره، عزل بنی صدر و ... برخی عناوینی است که در این کتاب خواننده با آن روبرو خواهد شد.

« شب از راه رسید. عکس ماه افتاده بود توی حوض، ماه هزار تکه بود، شام غریبان بود، انگار هنوز کسی جرات نداشت سوال کند بر سر رجایی چه آمده؟ ترس از جوابی تلخ، باز اگر نمی دانستند باریکه امیدی بود که می شد به آن دلخوش بود، می شد همیشه چشم به راه ماند، حتی اگر هیچ وقت نیاید. شب کند و طولانی گذشت، مقابل بیمارستان جمعیت جا به جا روی زمین انتظار می کشیدند، انظتاری طولانی، صبحی که گویا هرگز طلوع نخواهد کرد، صبح شد، شهر بیدار بود، با دلواپسی و بعد خبر رسید ...»

کتاب «ماه هزار تکه» که شرکت انتشارات کیهان آن را راونه بازار کتاب نموده در 240 صفحه و در 1100 نسخه با قیمت 11000 تومان روانه بازار نشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط