loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاست های کلی ۸ گانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام شد

نویسندگان مرتبط : علیرضا مختارپور قهرودی

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی تهران با اشاره به تدوین سیاست های هشت گانه دوره جدید در نهاد، فهرستی از آنها را به اطلاع کتابداران رساند.

سه‌شنبه 8 مهر 1393

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید کتابخانه های عمومی استان تهران صبح امروز با حضور علیرضا مختارپور (دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور)، مرتضی طلایی(عضو شورای اسلامی شهر تهران)، جمعی از مدیران کل ستاد، علی نیکنام، محمد حسین مطیعی و جمعی از کتابداران، کارکنان و مسئولان کتابخانه های عمومی استان تهران در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی تهران برگزار شد.

محمدحسین مطیعی مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی تهران در ابتدای این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ذکر خاطراتی از این دوران گفت: کتاب یکی از بهترین ابزارها برای بیان ارزش ها و رویدادهای دفاع مقدس محسوب می شود. ما به عنوان متولیان کتابخوانی و کتابخانه های عمومی می توانیم آثار این حوزه را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: جای بسی خرسندی است که در 35 سال گذشته همواره در فضای فرهنگی مشغول به خدمت بوده ام و خوشحالم که بعد از من نیز آقای نیکنام عهده دار مسئولیت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران خواهند بود. ایشان به عنوان یک کتابدار، چهره ای ایثارگر و فرهنگی نیز هستند که با تمام مسائل این حوزه ها آشنایی کامل دارند.

علی نیکنام مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: تقارن برگزاری این مراسم در هفته دفاع مقدس و آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را به فال نیک می گیرم.

وی در ادامه افزود: از حسن اعتماد دبیرکل و معاونین نهاد در انتخاب من به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران تشکر می کنم و به آقای مطیعی بابت تلاش ها و خدمات شان برای نهاد در طول این سالها خسته نباشید می گویم و امیدوارم با همکاری کتابداران و همکاران محترم اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران ، اهداف و برنامه های عالی نهاد را اجرایی نماییم.

مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: بر این باورم که بعد از دوران دفاع مقدس نه تنها از حوزه دفاع نظامی خارج نشده ایم بلکه برای استمرار دفاع در برابر هجمه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی همچنان در حال دفاع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ما و شما کتابداران و عزیزان نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در جبهه فرهنگی فعالیت می کنید باید چنین نشست هایی را مستمر برگزار و دغدغه های فرهنگی ها را مطرح و برای آنها چاره اندیشی کنیم.

طلایی در ادامه با اشاره به تلاش های نظام سلطه بر علیه کشور تصریح کرد: نظام سلطه برای نابودی یک تمدن ابتدا به عرصه های فرهنگی نفوذ می کند. اثرگذاری در ناکارامد کردن نظام آموزشی، فروپاشی نظام خانواده و بی اثر کردن الگوها و چهره های فرهنگی، فرهیختگان و اندیشمندان جامعه از جمله برنامه های آنها برای رسیدن به مقاصدشان است.

وی در پایان عنوان داشت: وظیفه شما کتابداران پذیرایی شایسته از جوانانی است که به کتابخانه ها مراجعه می کنند. شما می توانید با معرفی کتاب و کالاهای فرهنگی، آنها در تفکر و اندیشیدن بهتر آماده کنید.

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: کشورها در تمام دنیا روز پیروزی شان را جشن می گیرند ولی ما روز تجاوز و آغاز جنگ تحمیلی را گرامی می داریم که دلیل آن را باید در بیانات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب جستجو کرد. فتح الفتوح مردم ما برای بازپس گیری خاک از دست رفته نبود بلکه فتح الفتوح ما ساخته شدن جوانان برومندی بود که در دفاع مقدس فرهنگ دفاع، ایثار و شرف را یاد گرفته و آنرا منتشر کردند.

وی در ادامه توضیح داد: در واقع همین بروز جوانانی که همزمان با آغاز جنگ و در دوره دفاع مقدس توانستند فرهنگ ایثار و دفاع را بیاموزند، یکی از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس بود، فلذا به خاطر همین است که مردم ما این روز را جشن می گیرند.

مختارپور همچنین افزود: یکی دیگر از ثمرات دفاع مقدس نیز حضور شهداء در زندگی، جامعه و اطراف ماست که این یک نعمت بزرگ برای همه ما محسوب می شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه با اشاره به سیاست های هشت گانه در دوره جدید نهاد گفت: شرح مفصل این سیاست ها را در یادداشت های آتی ام در پایگاه اطلاع رسانی نهاد به استحضار تمام کتابداران خواهم رساند اما در اینجا به اختصار آنها را برای شما کتابداران عزیز نام می برم: 1-کتابخانه محوری نه اداره و نهاد محوری 2-کتابدار محوری به طوری که کتابدار مهمترین عامل فعالیت در نهاد شود3- اولویت ادارات کل استانی و یا ادارات شهرستان در خدمت کتابخانه و کتابدار 4-دسترسی آسان و سریع  کتابدار به مدیران در کلیه سطوح نهاد 5-تلاش برای رفع دغدغه ها و تنگناها 6- حاکمیت اصول اخلاقی، ضابطه مندی و قانونگرایی 7- پرهیز از آمارسازی ها در اعلام تعداد اعضاء، کتب کتابخانه های عمومی و... 8-پرهیز از پرداختن به امور غیر مرتبط به کتابخانه

مختارپور در پایان صحبت هایش با آرزوی توفیق و موفقیت برای مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان تهران گفت: آقای نیکنام یکی از یادگاران سرافراز و از ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس هستند که حضور ایشان در اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران نعمتی مغتنم برای خدمت خواهد بود.

گفتنی است در بخش دیگری از این مراسم، جوائز مسابقات کتابخوانی هفته کرامت و هفته دفاع مقدس اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران نیز با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به برندگان آن اهداء شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط