loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار گزیده مقالاتی درباره زنان در کتاب «نگرش هایی اسلامی در مطالعات زنان»

کتاب «نگرش هایی اسلامی در مطالعات زنان» گزیده مقالاتی از میان 2000 مقاله در حوزه مطالعات زنان منتشر شد.

چهارشنبه 7 آبان 1393

در 30 سال اخیر بیش از 2000 مقاله علمی در زمینه مطالعات زنان و خانواده در مجلات علمی دانشگاهی ایران منتشر شده است که در این کتاب تعدادی از آنها گلچین شدند تا مجموعه ای از مهم ترین دیدگاه ها در این زمینه ارائه شود. تعدادی از مقالات این مجموعه به بررسی و ارزیابی نگرش غالب غربی درباره زنان و نقد آنها پرداخته است. برخی مقالات نیز به بررسی نگرش اسلامی درباره حقوق زنان و نحوه رعایت عدالت نسبت به آنان اختصاص یافته است.

از آنجا که دیدگاه اسلامی نسبت به زنان را نمی توان مستقل از حقوق خانواده مورد تحلیل قرار داد لذا مساله خانواده از محورهای مورد توجه در این زمینه است. خود خانواده نیز با چالش هایی مواجه است که در بخشی از مقالات این کتاب به آنها پرداخته شده است. چون مساله حجاب و پوشش زنان یکی از ارکان نگرش اسلامی به موضوع زنان بوده و در این زمینه مناقشات فراوانی چه به صورت نظری و چه به صورت عملی از جانب منتقدان غربی شده است بخش مهمی از کتاب نیز به تحلیل و بررسی حجاب اختصاص دارد.

 

این کتاب که توسط دکتر حمیدرضا آیت اللهی گردآوری و با مقدمه ای از ایشان آغاز شده است و در5 فصل تنظیم شده است.

در این کتاب مقالاتی از اساتیدی همچون مسعود آذربایجانی، علی نقی فقیهی، حسن بلخاری، نهله غروی نائینی، مجتبی عطارزاده، عصمت دانش، علی فتحی آشتیانی و معصومه ذبیحی آمده است.

این کتاب با قیمت 200 هزار ریال توسط انتشارات فهم (فرهنگ و هنر میزان) عرضه شده است و علاقه مندان می توانند از طریق تماس با مرکز پخش تمدن نوین(مرکز پخش تخصصی کتابهای علوم انسانی) با شماره تلفن 09191961568 این کتاب را تهیه نمایند. برای فروش اینترنتی کتاب نیز می توانند به سایت www.BookRoom.ir مراجعه نموده و  یا مستقیما به این صفحه مراجعه نموده و از طریق سیستم پستی با پرداخت انلاین کتاب را خریداری نمایند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط