loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابی پژوهشی درباره قاتلان شهدای نهضت امام حسین(ع)

انتشارات مرتبط : حکمت سینا (سینا)

نویسندگان مرتبط : راضیه محمدزاده

کتاب «دوزخیان جاوید»؛ پژوهشی درباره قاتلان شهدای نهضت امام حسین(ع) نوشته دکتر مرضیه محمدزاده منتشر شد.

چهارشنبه 21 آبان 1393

در بخشی از پیشگفتار این کتاب که به قلم «حسن طارمی راد» نگاشته شده است می خوانیم: «واقعه عاشورا که در کربلا روی داد از شگفت انگیز ترین رویدادهای عالم انسان هاست؛ هم درس آموز است و هم عبرت آمیز؛ هم نماد ایثار و رشادت و بزرگ منشی و بندگی خالصانه و مروت و والاترین فضائل انسانی است و هم معرف رفتارهای برآمده از زشت ترین خصلت های شیطانی در آدم های حقیر و مسخ شده و کورباطن!

عاشورا را دو گروه پدید آوردند: یکی مردان و زنانی که دل در گرو دین خدا داشتند و در اندیشه تعالی عالم انسانی بودند تا فرشتگان تسبیح و تقدیس گویان در پیشگاه خالق یکتا به سجده درآیند و «تبارک الله احسن الخالقین» گویند و در برابر اینان دیگرانی بودند که تنها صورت انسانی داشتند و رذالت و دنائت را به جای هر رفتار دیگر برگزیده بودند و آیت قرآن را که «بل هم اضل» تصدیق می کردند.»
 
نویسنده در این کتاب کوشیده است تا در 12 فصل سیمای دوزخیان جاوید را ترسیم کند. «بنی امیه»، «حاکم حکومت»، «امیر سپاه کوفه»، «فرماندهان سپاه»، «فرماندهان طوایف و قبایل»، «قاتلان اصحاب و خاندان»، «قاتلین امام»، «غارتگران»، «کسانی که بر پیکر امام اسب تاراندند»، «حاملین سرهای شهدا» و «سیمای جنایتکاران در آینه ادب» عناوین فصول اصلی این کتاب هستند.

کتاب «دوزخیان جاوید»؛ پژوهشی درباره قاتلان شهدای نهضت امام حسین (ع) اثر مرضیه محمدزاده با شمارگان 500 نسخه در 373 صفحه به بهای 180 هزار ریال از سوی انتشارات بصیرت روانه بازار نشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط