loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماندگارترین صحنه زندگی مادر شهید بابایی چه بود؟

برادر شهید بابایی گفت: مادرم همیشه می گفت «تکلیف نمی کنم پرچمی که پدرتان برای عزای امام حسین برافراشته است، نگه دارید اما تا آنجا که توان دارید این پرچم را با افتخار بالای خانه شهید بابایی حفظ کنید».

دوشنبه 26 آبان 1393

احمد بابایی برادر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، در خصوص رابطه فاطمه خوئینی با فرزندش شهیدش گفت: تکلیف روابط مادر و فرزندی روشن است. اما علاقه مادر به عباس چیز دیگری بود. این علاقه را نمی شود به راحتی در قالب جملات و کلمات توصیف کرد. عشق مادرم به عباس فراتر از رابطه مادر و فرزندی بود.

برادر شهید عباس بابایی ادامه داد: ما هیچ کدام نمی دانیم این علاقه چه بوده و هست. این عشق ریشه عجیبی داشت که خداوند آن را در دل مادرم قرار داده بود. این عشق به شهید بابایی در میان خواهران و برادران هم موجود بود. این عشق عادی نبود و خواست خدا بود عباس عاشقانه در دل مادرم جای بگیرد.

روایت مادر شهید بابایی از ماندگارترین صحنه زندگی اش

وی تصریح کرد: مادرم وقتی ازدواج کرده بود تا چند سال خداوند به او فرزندی عطا نکرده بود. او به مادرشدن علاقه داشت و مثل خیلی از کسانی که آن روزگاران برای اجابت خواسته شان نذری می کردند مادرم هم نذری داشت، با خودش قرار داشت چهل روز کاری انجام دهد و بعدش حیاط را بشوید. خودش وقتی حالش مساعد بود برای ما تعریف کرده بود که روز چهلم وقتی مثل روزهای قبل برای شست وشوی حیاط بیرون آمد آقایی با چهره ای نورانی به در خانه می آید و سراغ مادرم را می گیرد.

احمد بابایی در ادامه نقل قول مادرش افزود: آن مرد مادرم را خطاب قرار می دهد و می گوید «تو فرزندان بسیاری می آوری اما یکی از فرزندان تو به مقام بزرگی می رسد و نامش پرآوازه و مشهور خواهد شد». مادرم می گوید من جوان بودم معنای صحبت آن فرد را متوجه نشدم و حقیقت کلامش را درک نکردم اما همین اتاق افتاد و آن صحنه جزء ماندگارترین صحنه های زندگی مادرم شد.

روایت پدر شهید بابایی از نقطه عطف زندگی اش

برادر شهید عباس بابایی نقل قول دیگری را از پدرش روایت کرد و گفت: پدرم هم اتفاق عجیبی از زندگی اش را برای ما تعریف کرده بود. یکی از انگشتان پدرم شکستگی داشت ما وقتی پرسیدیم قضیه این انگشت چیست می گفت بعدها می گویم. بعد از شهادت عباس جریانش را برای ما تعریف کرد. گفت 15 ساله بوده که با بچه ها مشغول بازی در ارتفاع بوده است. آن زمان بالای حمام ها پنجره هایی بوده که بچه ها برای بازی گوشی به آنجا می رفتند پدرم هم با بچه ها مشغول بازی بوده است که از ارتفاعی نزدیک به پنجاه متر سقوط می کند.

وی ادامه داد: پدرم خودش گفت که در بین زمین و آسمان کسی مرا گرفت و گفت: ما تو را به خاطر عباس نگه داشتیم. پدرم هم آن زمان مفهوم اصلی را درک نمی کند اما بعد از مدت ها متوجه فلسفه نجات آن روزش می شود و آن را نقطه عطف زندگی اش می دانسته است. این شکستگی، از حادثه آن روز روی دست پدرم باقی مانده بود که به خاطر پیشرفته نبودن مراحل درمان شکستگی زخمش ماندگار شد.

احمد بابایی اظهار داشت: خداوند عباس را انتخاب کرده بود. مادر از وقتی که خودش را شناخت و عباس بزرگ شد و سرکار رفت عاشق او بود. بیش از حد به او مهر داشت. عباس هروقت از تهران می آمد که به جبهه برود اول می آمد مادر را می دید و بعد می رفت. می گفت فقط آمده ام مادرم را ببینم و بروم. پدرم معمولاً آن وقت ها که عباس می آمد شب بود و می خوابید اما مادرم همیشه به خاطر او بیدار می ماند. برای دیدن عباس لحظه شماری می کرد و تا او را به طور کامل برای جبهه راهی نکرده بود آرام نمی گرفت.

پرچم عزای امام حسین را با افتخار برفراز خانه شهید حفظ کنید

برادر شهید بابایی درخصوص خواسته ها و توصیه هایی مادرش گفت: خواسته مادرم این بود و همیشه می گفت «تکلیف نمی کنم پرچمی که پدرتان برای عزای امام حسین برافراشته نگه دارید اما تا آنجا که توان دارید این پرچم را با افتخار بالای خانه شهید بابایی حفظ کنید». درمورد حجاب و رفتار خانم ها توصیه های زیادی داشت. حجاب برایش خیلی مهم بود و از سفارش آن به خانواده و نوه هایش کوتاهی نمی کرد. همه را به چادر تشویق می کرد علاقه داشت همه نوه ها در راه حجاب و خواسته شهدا و شهید بابایی قدم بردارند.

اظهار لطف حضرت آقا نسبت به حضور مادر شهید بابایی در بیت رهبری

وی در پایان سخنانش به دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مادرم دوبار با حضرت آقا دیدار داشت. یک بار آقا به قزوین آمدند و ما برای دیدارشان رفتیم که ازدحام زیادی بود و نتوانستیم به طور خصوصی با ایشان صحبت کنیم ایشان شهادت عباس را تسلیت و تبریک گفتند. یک بار دیگر هم در تهران در بیت رهبری ایشان را زیارت کردیم. آقا به شهید بابایی و مادر ایشان اظهار علاقه کردند و گفتند شهید بابایی نابغه ای در نیروی هوایی بود که مثل او کم داشتیم و شاید به تعداد انگشتان دست هم نرسد. ایشان نسبت به حضور مادر شهید بابایی در بیت رهبری اظهار ارادت و لطف کردند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط