loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«نقش ایرانیان در قیام مختار» بررسی می شود

«نقش ایرانیان در قیام مختار» را با حضور علی دانشور نویسنده این کتاب بررسی می شود.

سه‌شنبه 27 آبان 1393

فرهنگسرای رازی در ادامه جلسات چهار سوق کتاب، «نقش ایرانیان در قیام مختار» را با حضور علی دانشور(نویسنده) چهارشنبه 28 آبان ساعت 15 مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

کتاب «نقش ایرانیان در قیام مختار» درباره قیام مختار ثقفی در سال 66 هجری قمری است که در کوفه به خونخواهی امام حسین(ع) شکل گرفت در این قیام برای اولین بار موالی ایرانی به عنوان یک نیروی جدید اجتماعی قدرت نمایی کردند، تاریخ نگاران شیعه قیام مختار را دنباله حرکت کربلا دانسته و در تاریخ نویسی خود جهت شناخت سرگذشت قاتلان امام حسین(ع) به قیام مختار اشاره دارند.

علی دانشور انگیزه خود را از نگارش این کتاب پاسخگویی به نظریات و دیدگاه های متضادی عنوان کرده که درباره قیام مختار در اذهان است.

این کتاب توسط نشر تمیشه در 182 صفحه سال 1388 چاپ و اجرای این برنامه بر عهده مرتضی صالح آبادی است.

جلسات چهار سوق کتاب فرهنگسرای رازی، پیش از این به نقد و بررسی آثار ادبی چون «زن درون آل پاچینو» نوشته فرید حسینیان تهرانی و «دو روز مانده به پایان جهان» عرفان نظر آهاری، «سگ سالی» بلقیس سلیمانی و «هلال سرخ» به قلم کاملیا کاکی، «داستان مکاشفه» به قلم فرحناز علیزاده پرداخته است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به فرهنگسرای رازی واقع در میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی مراجعه کنند یا با شماره تلفن 55409549 تماس بگیرند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط