loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«هر گلابی، یک چراغ» به بازار کتاب آمد

انتشارات مرتبط : سوره مهر

کمال شفیعی از انتشار مجموعه شعر تازه اش با عنوان «هر گلابی، یک چراغ» توسط انتشارات سوره مهر خبر داد.

یکشنبه 9 آذر 1393

کمال شفیعی با اشاره به این که مجموعه شعر تازه اش برای کودکان با عنوان «هر گلابی، یک چراغ» فضای صمیمانه ای برای کودکان ایجاد می کند، اظهار کرد: این کتاب آشنایی زدایی های بسیار زیرپوستی با مفاهیم کودکانه ایجاد می کند و کودک را در بزنگاه های خاص به کشف مفاهیم پنهان در کلمه ها دعوت می کند.

وی ادامه داد: کودک ناخودآگاه و بدون این که دچار سردرگمی شود در پایان شعرهای این مجموعه با مفاهیمی جدید برخورد می کند و همین برخورد ها به شکل ساده کودک را دعوت به تفکر می کنند. به طور مثال، کودک در یکی از شعر ها می تواند کفش خود را مانند اتاقش تصور کند که جوجه کبوتر ها در آن لانه کرده اند.

شفیعی همچنین با بیان این که در مجموعه شعر «هر گلابی، یک چراغ» از ابزار طنز بیشتر از مجموعه های قبلی استفاده شده است، گفت: کاربرد طنز، در حوزه ادبیات کودک و نوجوان می تواند به بسیاری از پرسش های کودکان در زمانی کوتاه پاسخ دهد.

این شاعر ضمن تشکر از تصویرسازی ها و گرافیک مناسب کتاب تازه خود، عنوان کرد: البته در بسیاری از تصویرسازی های کتاب های کودک و نوجوان کشورمان جای خلاقیت خالی است و باید دید که تصویرسازی ها تا چه میزان با نیازهای کودکان منطبق است و یا نوع رنگ های به کار رفته در اثر، چقدر با رنگ شعر ها و متن همخوانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: منکر کار بسیاری از تصویرگران توانمند نمی شوم اما چیزی که تصویر ها و نقش ها به من نشان می دهند چیزی نیست که واقعا بتواند پاسخگوی خیلی از نیازهای عاطفی کودکان باشد. یک اثر هنری خلق می شود تا به یک بلوغ فکری و حس زیبایی شناسی در مخاطب کمک کند و یا موجب بارور شدن بخش نهفته در ذهن و دل مخاطب شود.

این شاعر کودک و نوجوان با تاکید بر این که دنیای ذهنی شاعر و نویسنده با تصویرگر و نقاش فاصله دارد، گفت: برای نزدیکی این دنیاهای ذهنی و خلق تصاویر نزدیک با اشعار و نوشته ها، نیاز هست که شاعر و تصویرگر چند جلسه پیش از خلق تصویر با هم داشته باشند.

کتاب «هر گلابی، یک چراغ» سروده های کمال شفیعی و با تصویرسازی های ایلگار رحیمی در 30 صفحه و 5 هزار نسخه با قیمت 9 هزار و 900 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط