loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«توجیه المسائل کربلا» منتشر شد: توجیه هایی برای همراهی نکردن با امام حسین(ع)

انتشارات مرتبط : بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

کتاب « توجیه المسائل کربلا» نوشته سید علی اصغر علوی با مقدمه ای از دکتر رضائیان توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام منتشر شد.

سه‌شنبه 11 آذر 1393

کتاب « توجیه المسائل کربلا» نوشته سید علی اصغر علوی با مقدمه ای از دکتر رضائیان توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام منتشر شد.

علی رضائیان در ابتدای کتاب با عنوان «مقدمۀ استاد» آورده است:

پژوهشگر اندیشمند جناب حجت الاسلام سید علی اصغر علوی در اثر ارزشمند خود تحت عنوان «آبروی علم» نسبت نهضت تولید علم با نهضت حسینی را مقایسه و تحلیل کرده است. به بیان دیگر نهضت ابا عبدالله الحسین به عنوان پارادایم متعالی در نظر گرفته شد و بایسته های علمی و وظایف دانشمندان که آن حضرت در جمع نخبگان ایراد فرمودند، تبیین گردید. در «نخستین مقتل مدیریتی » از دریچه مسائل مدیریت، تاریخ عاشورا را مرور می کند. راه فهم روضه ها را مدیر بودن می داند. مفاهیم تعهد سازمانی، برادری، همکاری یا عدم همکاری را کسی بیشتر درک می کند که در این وادی قدمی زده باشد. سازمانی را اداره کرده باشد و از مشکلات و مسائل سازمان اطلاعاتی داشته باشد.

در «دانشگاه هویزه» به مسائل از حوزۀ رفتار سازمانی پرداخته است و در این اثر جدید، «توجیه المسائل کربلا» کرانۀ ناگشوده ای را گشوده است. هنگامی که عمل انسان با باورها و ارزش های وی سازگاری نداشته باشد، آرامش ذهنی خود را از دست می دهد، برای آرام سازی خود دست به دلیل تراشی می زند و بهانه های فراوانی پیدا می کند. امید است مدیران بی شتر با این آثار آشنا شوند تا با راز ماندگاری یعنی تلفیق منطق و عاطفه آشنا شده و خستگی ناپذیری در دست یابی به هدف را تجربه کنند.

نگارنده خود نیز در بخشی از «مقدمه» آورده است:

یکی از سنت های الهی، سنت امتحان و ابتلاء است. بر اساس این سنت، همه بشر باید امتحان شوند تا معلوم شود که عیار خلوص شان چه قدر است. به عبارت دیگر، چه قدر قول و فعل شان با هم یکی است.

در این کتاب، ابتدا معنا و مفهوم توجیه را بررسی می کنیم. در ادامه به انواع و اقسام توجیه می پردازیم. سپس مهمترین مطلب این کتاب، یعنی توجیهات کسانی که امام حسین را یاری نکردند، مد نظرتان قرار می گیرد. توجیهات را در سه دسته بررسی می کنیم:

• توجیهات کسانی که با امام همراه نشدند.

• توجیهات کسانی که امام را ترک کردند.

• توجیهات کسانی که مقابل امام ایستادند.

چاپ اول این کتاب در164 صفحه، به شمارگان 3هزار  جلد و قیمت 7هزار تومان در پاییز 93 منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط