loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نمایشگاه تألیفات آیت الله مرعشی نجفی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

گنجینه ارزشمندی از کتاب های چاپی، مربوط به آثار و تألیفات آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.

شنبه 15 آذر 1393

آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی رحمةالله علیه در سال 1315ق (1276ش) در نجف به دنیا آمد.

نمایشگاه«کتاب های چاپی، مربوط به آثار و تألیفات آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی»، از نهم تا پانزدهم آذرماه، صبح و بعد از ظهر، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.

پدرش، آیت الله سید شمس الدین محمود مرعشی، از فقها و مدرسان علوم اسلامی نجف بود وی پس از یادگیری خواندن و نوشتن، در نوجوانی به کسوت روحانیت در آمد و به فراگیری علوم اسلامی پرداخت.
 
ادبیات عرب، فقه، اصول، حدیث، درایه، رجال و تراجم و... را از اساتیدی همچون آیت الله آقا ضیاء عراقی، آیت الله شیخ احمد کاشف الغطاء و شماری از مراجع تقلید و مدرسان برجسته حوزه علمیه نجف فرا گرفت.
 
ایشان به دستور حضرت آیت الله شیخ عبد الکریم حائری یزدی در شهر قم ماندگار شد و علوم ادبیات عرب، منطق، اصول و فقه را برای طلاب جوان تدریس ‎نمود و در طول بیش از هفتاد سال تدریس در حوزه علمیه قم، دانشمندان بسیاری نظیرحضرات آیات شهید حسین غفاری، شهید مصطفی خمینی، شهید مرتضی مطهری، شهید دکتر محمد مفتح، شهید دکتر بهشتی، شهید صدوقی، مرحوم طالقانی، امام موسی صدر، سید مرتضی عسکری را تربیت نمود.
 
 شهاب شریعت، برستیغ نور، کرامات مرعشیه، خورشید فقاهت، به همه سفارش می کنم و جامع فضل و فضیلت از کتابهای چاپی این نمایشگاه می باشد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط