loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سنگری: امینی میان همه طیف های ادبی، محبوب و پذیرفته شده است.

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سنگری | اسماعیل امینی

داوری ها و نقدهای امینی منصفانه است. همین ویژگی از آقای امینی در میان همه طیف ها و گروه های عرصه شعر، چهره ای محبوب و پذیرفته شده ساخته است.

سه‌شنبه 25 آذر 1393


دکتر اسماعیل امینی، شاعر و منتقد ادبی امروز در قالب هفدهمین مراسم «شب شاعر» مورد تجلیل قرار می گیرد. به همین منظور، دکتر محمدرضا سنگری در گفت وگو با فارس به بیان دیدگاه های خود در خصوص ویژگی های شخصیتی و حرفه ای امینی پرداخت.

سنگری با اشاره به اینکه من آقای امینی را دیرگاهی است که از طریق آثار و همکاری ها و هم صحبتی هایی که با هم داشتیم می شناسم، گفت: بنده از دیرباز با افق روحی و طرز نگاه و منش ایشان در ادبیات کاملا آشنا هستم. نگاه دقیق، ظریف، موشکافانه و منصفانه در هنگام نقد از ویژگی‎های منحصر به فرد ایشان است. همه سونگرانه موضوع را می کاود و تحلیل و عرضه می کند و ابعاد گوناگون موضوع را می بیند و غیر از این نیز داوری اش در قضایا منصفانه است و همین ویژگی از آقای امینی در میان همه طیف ها و گروه های عرصه شعر، چهره محبوب و پذیرفته شده ساخته است.

این استاد دانشگاه محقق شعر عاشورایی در ادامه صحبت های خود افزود: امینی جز اینکه شاعر موفق و انسان راسخ و باورمندی، دائم در پی رشد خودش است. کسانی که با ایشان ارتباط دارند، این شاخصه رشد دائمی را در ایشان به وضوح می بینند و این بسیار ارزشمند است.

سنگری، قدرت قلم  امینی را از دیگر خصوصیات او توصیف کرد و افزود: قلم ایشان است چه در حوزه روایت گری وقتی یک موضوع را در هیات راوی مطرح می کند، چه وقتی طنازانه به یک موضوع می پردازد، چه وقتی که می خواهد در اطراف یک مساله تبیین و تحلیل و نقد داشته باشد و چه وقتی که در هیات و کسوت یک خبرنگار ظاهر می شود و یادداشت می نویسد. او در تمام این عرصه بسیار موفق است.

سنگری، بافت و ساخت زبانی امینی را نیز قابل توجه دانست و گفت: تسلط فوق العاده امینی در ادبیات کهن و نمونه کارهایی که در این فضا، داشته بسیار موفق است. متانتی که در رفتار ایشان وجود دارد و نجابتی که در تبیین و تحلیل شان وجود دارد مثال زدنی است.

سنگری در پایان سخنان خود، امینی را الگوی بسیار مناسبی برای نسل جوان توصیف کرد که می خواهند در عرصه نقد و تحلیل و تبیین مقوله های اجتماعی نظر بدهند و گفت: ایشان در باب مقولات اجتماعی هم صاحب نظر است. به هنگام و به روز است. با حادثه ها حرکت می کند. جاری در زمان است. از لحظه ها عقب نمانده است. این خصوصیت در بین افراد هم سنخ و هم تراز ایشان در شعر و ادبیات کمتر دیده می شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط