loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برگزاری دوره آموزشی «آشنایی با روش تصحیح متون» در کتابخانه و موزه ملی ملک

انتشارات مرتبط : به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

دوره آموزشی «آشنایی با روش تصحیح متون» با تدریس دکتر سیدمحمدمنصور طباطبایی، نسخه شناس و استاد دانشگاه تهران با آغاز فصل زمستان 1393 در هشت جلسه در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می شود.

سه‌شنبه 25 آذر 1393

به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه آستان قدس رضوی تماشای کتابی خطی متعلق چند صد سال پیش که اکنون به دست ما رسیده است، چه در مجموعه های خانوادگی و شخصی چه در کتابخانه ها، لذت بخش است؛ این که کاغذ آن دست کم صد یا دویست یا شاید هفتصد سال پیشینه دارد، به خط یک کاتب یا خوش نویس بزرگ کتابت شده است یا دانشمند، حکیم یا ادیبی برجسته آن را تالیف کرده تا از پسِ روزگاران پرحادثه به دست آیندگان برسد، موضوعاتی جذاب به شمار می آیند.
 
همه این ها به کنار، تصحیح این کتاب ها و نسخه ها برای پژوهشگران امروزی، موضوعی جذاب تر و لذت بخش تر است. با بهره گیری از دستاورد کوشش همین ها است که می توان از دروازه پیچیدگی ها و ظرایف نسخه های خطی و متون کهن گذشت و با علوم و فنون ایرانیان در سده های گذشته آشنا شد. موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با همین هدف، یک دوره آموزشی آشنایی با شیوه تصحیح متون برگزار می کند.
 
موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه های خطی است که 78 سال پیش بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این گنجینه منحصربه فرد در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد» جای گرفته است.
 
دوستداران آشنایی با روش های تصحیح متون می توانند به بخش پژوهش و آموزش کتابخانه و موزه ملی ملک مراجعه کنند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط