loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حذف کتابی از سایت آمازون به دلیل داشتن علائم نگارشی و خط فاصله زیاد

نویسنده انگلیسی باهدف رعایت آئین نگارش بهتر کتابش، بیش از 1000 پوند صرف ویرایش حرفه ای کرده بود با حذف اثر از بخش فروش سایت آمازون روبرو شد.

شنبه 29 آذر 1393

«گریم رینولدز»که کتابش را بنام «بر بلندای لم یزرع 2: دیوانه» از مارس 2013 در آمازون به فروش رسانده و بیش از یکصد کامنت مثبت نیز دریافت کرده با دریافت ایمیلی از آمازون در تاریخ 14 دسامبر با حذف اثرش از سایت به دلیل آنچه «علائم ضعیف نقطه گذاری» و «خط فاصله های زیاد» خوانده شده روبرو شد.

نویسنده در وبلاگش به نامه آمازون اشاره کرده و نوشت ظاهراً تعداد زیاد خط فاصله در رمان 90 هزارکلمه ای عامل این تصمیم بوده است و ارسال کنندگان نامه استدلال آورده اند که استفاده زیاد از خط فاصله باعث فرار خواننده می شود و به دلیل تأثیر منفی روی خواننده فروش آن منتفی می شود.

رینولدز در پاسخ به آمازون نوشت استفاده از علائم و خط فاصله در زبان انگلیسی طبیعی است و با ضمیمه کردن تعاریف ویرایشی سعی کرد مسئولان را قانع کند اما آمازون در جواب 40 روز به رینولدز وقت داد تا علائم را محو کند تا دوباره کتاب روی بخش فروش قرار گیرد وگرنه برای همیشه از سایت حذف خواهد شد.

رینولدز در وبلاگ خود نوشت: این موضوع واقعاً یک کمدی است و موضوع بر سر هزینه کردن یکی از پرفروش ترین آثارم نیست بلکه الآن که پرترافیک ترین زمان فروش کتاب است نباید این تصمیم گرفته می شد.

وی همچنین با عصبانیت تأکید کرد: قدم بعدی آمازون چه خواهد بود؟ ما به زودی جریمه خواهیم شد برای استفاده از کلمات با بیش از دو هجا؟ یا به سوی انقراض «نقطه ویرگول» پیش می رویم؟  و جی.کی رولینگ به دلیل استفاده از علامت خط فاصله در عنوان کتابش «هری پاتر و شاهزاده دورگه» باید توبیخ شود و «کورمک مک کارتی» نویسنده 81 ساله آمریکایی برای «جاده» باید نقطه گذاری جدید انجام دهد؟

رینولدز که با 180 هزار مثبت روی خبر توئیت شده خود روبرو شد به شوخی گفت شاید این 180 هزار علامت مثبت بتواند نظر آمازون را عوض کند.

ظاهراً آمازون بعد از دیدن پست رینولدز در وبلاگش و واکنش مخاطبان، دوباره کتاب را به بخش فروش سایت خود بازگردانده است!

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط