loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وحدت دو نهاد در نسبت علوم انسانی و علوم اسلامی از نگاه ابراهیم فیاض

انتشارات مرتبط : سپیده باوران

نویسندگان مرتبط : ابراهیم فیاض

ابراهیم فیاض در کتاب «سپیده باوران» در دو بخش «مقالات» و «گفت وگوها» موضوع نسبت علوم انسانی و علوم اسلامی و مساله تولید علم و علوم انسانی را نقد، بررسی و واکاوی کرده است.

شنبه 29 آذر 1393

کتاب «تولید علم و علوم انسانی» نوشته دکتر ابراهیم فیاض، توسط انتشارات «سپیده باوران» منتشر شده است.

فیاض این کتاب را با توجه به ضرورت های بومی سازی و بومی نگری تولید علم در کشور نوشته است؛ موضوع مورد نیاز جامعه دانشگاهی که در حال حاضر به جای بومی سازی توسط فرهیختگان و دانش آموخته گان کشور، از طریق ترجمه و تدریس آثار غربیان ارائه می شود.

این کتاب دو بخش به نام های «مقالات» و «گفت وگوها» دارد که نگارنده در آن ها، موضوع تولید علم و علوم انسانی را نقد، بررسی و واکاوی کرده است.

«فرمولی برای علوم انسانی اسلامی»، «اقتصاد اسلامی پیشرفته»، «مردم شناسی دینی فلسفه»، «فقاهت و نوآوری»، «فلسفه تاریخ ایرانی و نوآوری»، «خلاقیت و سازمان»، «علم کلام و نوآوری»، «شرق و غرب معرفتی و نوآوری»، «علوم انسانی و سیاست گذاری کلان»، «دانش و قدرت»، «سازمان و دانش»، «انقلاب فرهنگی و دانشگاه اسلامی» و «وحدت حوزه و دانشگاه : زمینه های معرفتی»، عنوان مقاله های این اثر هستند که در بخش اول کتاب به آن ها اشاره شده است.

بخش دوم کتاب، مصاحبه ها و گفت وگوهای صورت گرفته با ابراهیم فیاض را در خود جای دارد. «اشرافیت معرفتی در مصاف با علم بومی»، «تولید ثروت ملی در گرو وحدت حوزه و دانشگاه»، «فاجعه علوم انسانی»، «وضعیت علوم انسانی در ایران»، «ایران بدون مردم شناسی به جایی نخواهد رسید»، «فلسفه متاخر ایرانی»، «ساز فرهنگ با نوای ایرانی»، «مظلومیت فرهنگ برآیند فقر معرفت دینی»، «مصرف گرایی از کالا تا اندیشه»، «غرب دیگر شاخص نیست!!» و «حرکت ایران به سوی سرمایه داری»، عناوین مطالب این بخش هستند.

کتاب 220 صفحه ای «تولید علم و علوم انسانی» تألیف ابراهیم فیاض، با شمارگان 2200 نسخه به بهای 40000 ریال، محصول  انتشارات «سپیده باوران» است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط