loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهرام شفیعی «داستان آپ کمدی» را ابداع کرد

نویسندگان مرتبط : شهرام شفیعی

«شهرام شفیعی» نویسنده و طنزپرداز کشورمان قالب ادبی- نمایشی تازه ای با نام «آپ کمدی» ابداع کرد.

شنبه 29 آذر 1393

«شهرام شفیعی» نویسنده و طنزپرداز کشورمان قالب ادبی- نمایش تازه ای ابداع کرده که در مدت زمان کوتاهی مورد استقبال قرار گرفته است و مراکز فرهنگی مختلف، برای اجرا از او دعوت کرده اند.

به گفته شفیعی، این قالب «داستان آپ کمدی» نام گذاری شده و آن چنان که در آثار نویسندگانی چون «رینگ لاردنر»، «مارک تواین» و «شروود اندرسن» می بینیم، استفاده از قابلیت های نمایشی و ادبی را در آمیخته است.

* برج میلاد؛ میزبان اجرای نخستین داستان «آپ کمدی»

وی با بیان اینکه برنامه های داستان آپ کمدی به صورت شفاهی اجرا می شود و برای انواع مخاطبان مناسبت دارد، گفت: از کودکی به علت شغل عمویم در اتاق گریم بازیگران بزرگ شده ام و به اجرا برای تماشاگران حاضر و ناظر، علاقه مند هستم، همچنین اعتقاد دارم که آنچه به عنوان اجرا در صحنه های مردمی در قهوه خانه ها و تکایا و غیره داشتیم، یک نیاز فرهنگی زنده است که رسانه ها نمی توانند به طور کامل آن را برطرف کنند.

شفیعی ادامه داد: مذاکرات اولیه برای اجراهای داستان آپ کمدی در برج میلاد صورت گرفته و در صورت توافق در بخش جزئیات، اجراها را در این محل نیز آغاز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه داستان آپ کمدی چیست، افزود: داستان «آپ کمدی»، نوعی شوخی و مترادف سازی با استند آپ کمدی است که به تازگی در کشورمان نام آن را می شنوید و اخیراً در حوزه هنری نیز مسابقه ای در ارتباط با «استند آپ کمدی» در جشنواره طنز برگزار شد.

شفیعی معتقد است، قالب «استند آپ کمدی» هنوز در ایران شناخته نشده است و علت این ناآشنایی عدم توجه به رابطه ادبیات و این قالب است. بنابراین با قالب داستان «آپ کمدی»، به وجه ادبی استند توجه و بر آن تأکید می شود.

* اجرای داستان «آپ کمدی» در برخی از کافی شاپ های تهران

وی در پاسخ به پرسشی دیگر که این مهم در کجاها اجرا خواهد شد، اضافه کرد: به زودی برنامه های داستان «آپ کمدی» در برخی کافی شاپ های تهران نیز اجرا خواهد شد. داستان «دستمال توالت های بیمارستان مرکزی» یکی از نوشته های این نویسنده بوده که قبلاً در کافی شاپ به اجرا در آمده است.

گفتنی است، «شهرام شفیعی» نخستین برنامه خود را به نفع بچه های «محک» اجرا کرده است و اعتقاد دارد با این نوع برنامه ها باید ادبیات داستانی و طنز و خنده را از قفسه های فراموشی، به میان مردم ببریم.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط