loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمدرضا سنگری «از نتایج سحر» نوشته است

جلد اول مجموعه «از نتایج سحر» با موضوع ادبیات و شعر انقلاب نوشته محمدرضا سنگری مراحل نهایی آماده سازی را سپری می کند. در این مجموعه ادوار، سیر تحول و تطور، شاخصه ها، شاخه ها، ساحت ها و گستره شعر انقلاب مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

یکشنبه 7 دی 1393

سنگری درباره دلیل انتخاب عنوان «از نتایج سحر» برای این مجموعه گفت: این تعبیر از بیت «باش تا صبح دولتت بدمد/ این هنوز از نتایج سحر است» سروده کمال الدین اصفهانی برداشته شده است و واژه «سحر» در مفهوم انقلاب و «نتایج سحر» تعبیری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه اظهار داشت: در مجموعه چهار جلدی «نتایج سحری» قلمروهای گوناگون «شعر انقلاب» را همانند حوزه «شعر آیینی» که خود آن نیز به چندین حوزه همانند شعر نبوی، علوی، فاطمی، عاشورایی، رضوی، نیایش، ستایش و انتظار تقسیم می شود و قلمروهایی از شعر دفاع مقدس، عاشقانه، عارفانه و شعر اجتماعی و اعتراض را مورد بررسی، تحقیق و پژوهش قرار داده ام.

سنگری همچنین از آغاز تالیف جلد دوم «از نتایج سحر» خبر داد و تصریح کرد: در جلد دوم به حوزه شعر دینی و آیینی پرداخته ام ، شعر دینی در حوزه های گوناگون آن که هر حوزه برای خود دریای بی کرانی است. شعر نیایشی ، عاشورایی ، علوی، نبوی و... از زیرمجموعه های شعر آیینی است که در جلد دوم بررسی شده است.  پیش بینی بنده این است که حوزه شعر آیینی در دو مجلد منتشر شود، یعنی جلد دوم و سوم «از نتایج سحر» به حوزه شعر آیینی اختصاص خواهد داشت.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط