loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابهای روانشناسی و علوم تربیتی با بیشترین تقاضا مواجه هستند

چهارشنبه 4 دی 1387

انتشار کتب روانشناسی و علوم تربیتی با بیشترین تقاضا از استادان و دانشجویان روبرو می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس یافته‌های مرکز افکارسنجی انتشارات علمی و فرهنگی که از میان 450 نفر از استادان و دانشجویان برخی از دانشگاهها و مراکز تربیت معلم به عمل آمده است پس از کتب روانشناسی و علوم تربیتی انتشار کتابهای مختص به فرهنگ و تمدن و اخلاق در مقطع کارشناسی و انتشار کتب تخصصی در حوزه‌های فرهنگ و تمدن و علوم و فنون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از اولویت بیشتری برخوردارند.

در این نظرسنجی که با استفاده از جدول مورگان و به صورت تصادفی ساده و خوشه‌ای و از میان 21 گروه کتب تخصصی به انجام رسیده است انتشار کتب با موضوعات بازرگانی و حمل و نقل، حقوق، فلسفه و کلام از اولویتهای کمتری برخوردار هستند.

همچنین بررسی نتایج این نظرسنجی و مقایسه میانگینهای به دست آمده از سه گروه استادان و دانشجویان دکترا، دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی نشان می‌دهد که با افزایش سطح تحصیلات، ترجیح یا درجه اولویت و اهمیت عناوین مذکور بیشتر می‌شود.

 افراد دارای مدرک تحصیلی دکترا در مقایسه با افراد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد برای موضوعات فوق اهمیت بیشتری قائل هستند نتایج جالب توجه دیگری از این نظرسنجی  که حول محور کتاب و کتابخوانی انجام شده است بزودی منتشر خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط