loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«صبر در اخلاق شهروندی» به بازار رسید

کتاب «صبر در اخلاق شهروندی» نوشته مریم احمدی طایفه از سوی انتشارات نسیم رضوان مشهد منتشر شد.

سه‌شنبه 9 دی 1393

به نقل از روابط عمومی انتشارات نسیم رضوان، در مقدمه کتاب آمده است: «یکی از ضرورت ها و نیازهای جامعه امروزی، گسترش فرهنگ صبر در بین شهروندان به عنوان عاملی مؤثر و تأثیرگذار در بدست آوردن آرامش روانی شهروندان می باشد. صبر و بردباری یکی از صفات و ویژگی های ممتاز برای انسان هاست که در قرآن و روایات و کتاب های اخلاقی بدان توجه زیادی شده است. در یک بررسی اجمالی در آیات قرآن کریم، مشخص می شود که مسأله صبر، مربوط به سلامت رفتار فردی و جمعی انسان است که عمل به آن نقش زیادی در آرامش فرد و جامعه دارد

 
نویسنده این اثر درباره نقش صبر در اخلاق شهروندی معتقد است که برخورداری مردم از روحیه صبر و شکیبایی در اخلاق شهروندان تأثیر فراوانی دارد؛ به طوری که می تواند در بهبود زندگی و روابط بین انسان­ها مؤثر باشد. کارمندان و مدیران در یک محیط اداری و یا شهروندان در خانواده و اجتماع، با صبر و تحمل می توانند از تنش ها و ناراحتی هایی که نتیجه بی صبری است، جلوگیری کنند و تعاملات بهتری که نتیجه صبر است با هم داشته باشند.
 
کتاب «صبر در اخلاق شهروندی» به آثار صبر در شهروندان پرداخته و به مواردی مانند آسان شدن کارها، امنیت روحی و روانی، عفو و گذشت از خطاهای همدیگر، ­کنترل احساسات، مدیریت زمان و جلوگیری از ضرر و زیان اشاره کرده است.
 
مولف در این کتاب، اتلاف وقت و نیرو، عدم رعایت قوانین، ندامت و پشیمانی، خشونت و پرخاشگری را از پیامدهای بی صبری در شهروندان معرفی کرده و اصلاح نگرش شهروندان، توجه به آلودگی های دیداری، اصلاح طراحی مبلمان شهری، رسیدن به مدیریت واحد شهری و فرهنگ سازی را از راهکارهای ترویج فرهنگ صبر در میان شهروندان ذکر کرده است.
 
کتاب «صبر در اخلاق شهروندی» به همت انتشارات نسیم رضوان مشهد با شمارگان 1000 نسخه، در قطع رقعی در 40 صفحه چاپ و به قیمت 2500 تومان روانه بازار کتاب شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط