loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«گسترش ارزش ها در پرتو اسلام» به روایت متفکر برجسته شیعی عربستان

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

سومین ترجمه از آثار علامه الفضلی(ره)، متفکر برجسته شیعی عربستان در دفتر نشر معارف با عنوان کتاب «گسترش ارزش ها در پرتو اسلام» منتشر شد.

چهارشنبه 10 دی 1393

کتاب «گسترش ارزش ها در پرتو اسلام؛ بررسی بعضی از مفاهیم دینی و انطباق آن با عرصه های شناخت انسانی» نوشته علامه عبدالهادی فضلی(ره)، متفکر برجسته شیعی عربستان با ترجمه علیرضا اشرفی نسب از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
این کتاب از یک مقدمه و سه فصل و یک بخش پرسش و پاسخ تشکیل شده است. بخش اول با عنوان «انسان از انفعال تا جوشش» به سه موضوع «منابع شناخت از غیب تا شهود»، «تفکر انسان از اصالت تا وابستگی» و «خود باوری در بستر متغیرات محیطی» می پردازد.

فصل دوم نیز با عنوان «انسان و تأثیر وابستگی» به دو بحث  «مفهوم دین در آینه دو دیدگاه» و «هویت و وابستگی های چندگانه» می پردازد. «جامعه بشری و منظومه حقوق و واجبات» نیز عنوان فصل سوم کتاب است که در آن موضوعاتی مانند «حق زندگی در آینه دو نگاه»، «آزادی از نظریه تا اجرا» و «سیاست و معیار دینی در اسلام» تبیین می شود.
قسمت پایانی کتاب هم به پرسش و پاسخ اختصاص دارد و در این قسمت، به پنج سوال درباره «نهادهای رسمی از واقعیت‏ تا آرمان»، «سیاست؛ مفهوم اسلامی و اجرای نادرست آن»، «نقش غرب در برهم زدن مفاهیم در جوامع اسلامی»، «حرکت های اسلامی؛ مکتبی یا ملی گرا»، «کمونیست از اصالت تا تقلید» پاسخ می دهد.
چاپ اول کتاب «گسترش ارزشها در پرتو اسلام» در 60 صفحه، قطع پالتویی، دو رنگ، تیراژ 2000 و قیمت 2500 تومان عرضه خواهد شد. دفتر نشر معارف پیش از این کتابهای «راهبردهای اسلام» و «قیام امام حسین(ع) در پرتو نص و سند» را از این متفکر برجسته شیعی منتشر کرده بود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط