loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «منابع حقوق مبارزه با تروریسم در ایران» منتشر شد.

انتشارات مرتبط : خرسندی

کتاب «منابع حقوق مبارزه با تروریسم در ایران» تألیف «نادر ساعد» از سوی نشر خرسندی منتشر شد.

چهارشنبه 10 دی 1393

کتاب «منابع حقوق مبارزه با تروریسم در ایران» تألیف «نادر ساعد» دارای فصل هایی نظیر «قوانین و مقررات داخلی»، معاهدات بین المللی دو جانبه»، «معاهدات بین المللی چند جانبه» و «منابع حقوقی در حال تصویب» است.
از بخش های این کتاب نیز می توان به «قانون الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین»، «قانون منشور کنفرانس اسلامی»، «طرح الزام دولت به تجدید نظر در روابط تجاری و اقتصادی کشورهای حامی تروریسم»، «قانون راجع به مجازات اخلالگران در صنایع نفت ایران» و «قانون تشدید مقابله با اقدامات تروریستی دولت آمریکا»، اشاره کرد.
در بخشی از کتاب «منابع حقوق مبارزه با تروریسم در ایران» درباره «قانون الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین 11/10/1387»، می خوانیم:

ماده 1: دولت موظف است برای انتقال کمک های انسان دوستانه ملت ایران به ملت ستمدیده فلسطین به خصوص در اراضی اشغالی و سرزمین تحت محاصره غزه از تمام ظرفیت های منطقه ای و بین المللی استفاده نماید و حمایت و دفاع از آرمان فلسطین و مردم مظلوم و مبارزان و آوارگان فلسطینی و مقاومت اسلامی فلسطین تا رسیدن به حقوق حقه به هر نحو ممکن باید ادامه یابد.

ماده 2: وزارت امور خارجه مکلف است با اتخاذ دیپلماسی فعال و بهره مندی از ظرفیت هایی چون سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان کشورهای جنبش عدم تعهد همگرایی لازم جهت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور توقف جنایات این رژیم در غزه ایجاد نماید.

ماده 3: اساس قواعد حقوق بین الملل، جنایات انجام شده در غزه، از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت و نسل کشی می باشد. دولت موظف است از طریق مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، موضوع محاکمه سران رژیم اشغالگر قدس را در دادگاه دیوان کیفری بین المللی (ICC) و محاکم داخلی کشور به عنوان جنایتکار علیه بشریت و عاملان نسل کشی پیگیری نماید.

ماده 4: سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است با بسیج امکانات خود و ایجاد هماهنگی با رسانه های مستقل جهانی و رسانه های جهان اسلام، مظلومیت مردم فلسطین خصوصاً مردم مظلوم ساکن نوار غزه و جنایات وحشیانه و ضد حقوق بشر رژیم صهیونیستی را به جهانیان برساند.

ماده 5: دولت موظف است تمهیدات لازم در جهت جلوگیری از واردات کالاها و انعقاد قرارداد با شرکت هایی که سهامداران اصلی آنها بنگاه های صهیونیستی می باشد را فراهم نماید.

ماده 6: وزارت امور خارجه مکلف است گزارش اجراء این قانون را هر دو هفته یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

بر اساس این گزارش، انتشارات «خرسندی» کتاب «منابع حقوق مبارزه با تروریسم در ایران» تألیف «نادر ساعد» را در 199 صفحه و با قیمت 8500 تومان منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط