loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وقایع انتخابات 88 در «اینجا فتنه ای رخ داده است»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : محمدحسن روزی طلب

مصاحبه ها و مناظر های تلویزیونی مربوط به وقایع انتخابات 88 تحت عنوان «اینجا فتنه ای رخ داده است» منتشر شد.

چهارشنبه 10 دی 1393


مصاحبه ها و مناظره های تلویزیونی مربوط به وقایع انتخابات 88 تحت عنوان «اینجا فتنه ای رخ داده است» به کوشش محمدحسن روزی طلب منتشر شد. این کتاب حاصل گفت وگوها و مناظره های سه برنامه تلوزیونی «ایران 88»، «رو به فردا» و «دیروز، امروز فردا» در بازه زمانی 24 خرداد 88 تا شهریور 89 می باشد.

محمد حسن روزی طلب درباره اهمیت مباحث این سه برنامه تلوزیونی و دلیل مکتوب کردن آنها عنوان کرد: این سه برنامه تلوزیونی «  ایران 88 » ، « رو به فردا »  و « دیروز امروز فردا » که توسط وحید یامین پور اجرا می شد، صریح ترین برنامه ای بود که رسانه ملی درباره وقایع انتخابات 88 در آن زمان پخش می کرد و به دلیل همین صراحتی که در این برنامه ها بود علاقه مردم به آنها جلب شد و کم کم مخاطبان زیادی پیدا کرد.

وی درباره اهدافش از مکتوب کردن این گفت وگوهای تلویزیونی گفت: مکتوب و مستند کردن این سه برنامه در راستای سندنگاری فتنه 88 انجام شد و هدف من از مکتوب کردن این مناظره و مصاحبه ها حفظ اسناد مرتبط با وقایع بعد از انتخابات 88 بود. وجود همچین کتابی در جامعه باعث مستند شدن وقایع سال 88 می شود و بنده معتقدم هرچه میزان استناد وقایع 88 بالاتر برود فضای سیاسی را بهتر می توان مدیریت کرد.

روزی طلب وقایع بعد از انتخابات 88 را فراموش نشدنی خواند اظهار داشت: بعد از گذشت 5 سال از حوادث سال 88 همچنان اثرات آن در جامعه وجود دارد و به وضوح قابل مشاهده است. امروز نهم دی ماه سال 93 است و پنج سال از حضور پر شور مردم در نهم دی ماه سال 88 می گذرد ولی همچنان اگر اخبار امروز را در فضای مجازی رصد کرده باشید متوجه خواهید شد که همچنان یکی از پر رنگ ترین مباحث رسانه ها وقایع بعد از انتخابات سال 88 است. به نظر من با وجود اینکه کتاب «اینجا فتنه ای رخ داده است» بعد از گذشت 5 سال منتشر می شود کهنه نشده و تاریخ مصرف نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بنده در ابتدای کتاب نیز آورده ام «در این کتاب حرف هایی است که تاریخ مصرف ندارد» زیرا یامین پور انسان با سواد و اندیشمندی است و سوال های مناسبی برای این برنامه های تلویزونی طرح کرده است. همین انتخاب مناسب سوالات و مباحث باعث شده تا این گفت وگوها تارخ مصرف نداشته باشد.

روزی طلب همچنین درباره ویژگی های این کتاب گفت: همه گفت وگوهای این سه برنامه تلوزیونی تدوین شده و اگر در مصاحبه ها به شخص خاص یا واقعه خاصی اشاره شده بود در پاورقی های کتاب این اشخاص یا وقایع به طور کامل توضیح داده شده است. همچنین در ابتدای هر مصاحبه این کتاب، مصاحبه شونده معرفی شده تا خواننده با فضای سیاسی فرد مصاحبه شونده بیشتر آشنا شود. این کتاب بیشتر یک سند نگاری است و قصد نداشتیم وارد تحلیل این مصاحبه ها و مناظره ها شویم.

کتاب «اینجا فتنه ای رخ داده است» به تازگی با تیراژ 1100 نسخه و در 874 صفحه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط