loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«چشم انداز شنبه ها» روایتگر دوستی کودکان با ایتام ترجمه شد.

کتاب «چشم انداز شنبه ها» اثر «ای ال کونینگزبرگ» توسط «شهلا انتظاریان» ترجمه و تا نمایشگاه بین المللی کتاب سال آینده منتشر می شود.

جمعه 12 دی 1393

شهلا انتظاریان، مترجم ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگویی، اظهار داشت: نشر «پیدایش» درصدد انتشار مجموعه کتاب هایی با عنوان «آثار تک جلدی» است که یکی از کتاب های این مجموعه با عنوان «چشم انداز شنبه ها» توسط بنده ترجمه و در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید.
وی اضافه کرد: کتاب «چشم انداز شنبه ها» توسط «ای ال کونینگزبرگ» برای گروه سنی نوجوان و به نوعی دیگر گروه سنی 12 سال به بالا نوشته شده است.
انتظاریان ادامه داد: کتاب «چشم انداز شنبه ها» حول محور دوستی بچه ها و ارتباط هایی که می توانند در مدرسه و خارج از آن داشته باشند، مربوط می شود و در واقع مسأله چند فرهنگی بودن کودکان را مطرح می کند و نگاهی هم به سنت های گذشته و تفاوت هایی که در درون بچه ها در دنیای مدرن ایجاد شده، پرداخته است.
وی با اشاره به این مطلب که کتاب «چشم انداز شنبه ها» برای نمایشگاه کتاب سال آتی آماده خواهد شد، افزود: این کتاب ساختار خیلی خاصی دارد، یعنی هر بخش را یکی از 4 شخصیت اصلی داستان بیان و روایت می کند.
مترجم کتاب تصویری «چه خوب که هشت پا نیستی» گفت: نویسنده در کتاب «چشم انداز شنبه ها» به مسائلی همانند «بچه های تک والد»، «محیط زیست»، «اتحاد»، «همکاری در انجام کارها به ویژه در مسائل درسی»، اشاراتی داشته است.
بر اساس این گزارش، شهلا انتظاریان متولد 1339 در قزوین است که تاکنون بیش از 40 عنوان کتاب را ترجمه و ویرایش کرده است که از جمله آنها می توان به «پرنده بی آشیان»، «تابستان زاغچه»؛ «فرعون»، «چه خوب که هشت پا نیستی»، مجموعه «بازی با علم» با عناوینی همچون «در برابر باد می ایستم»، «به زمین می افتم»، «خودم را می بینم» و «خیس می شوم»، مجموعه پنج جلدی «فردی»، مجموعه «خانواده عوضی»، «یکسال بدون او»، «زنجیره دروغ» و «دختران کابلی» اشاره کرد.
شهلا انتظاریان علاوه بر ترجمه کتاب، به ترجمه داستان های کوتاه در نشریات و مطبوعات نظیر «دوچرخه»، «سلام بچه ها» و «کیهان بچه ها» برای گروه سنی کودک و نوجوان پرداخته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط