loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فانوس ها در دست برترین ها

برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار در مراسم افتتاحیه این جشنواره معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

جمعه 12 دی 1393

مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش پوستر پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور محمدرضا میری، نادر طالب زاده، خانواده شهید اعتمادیان، خانواده شهید خالقی و خانواده شهیدان فتاحی و خانواده شهید قشقایی برگزار شد.

برگزیدگان این دوره جشنواره فیلم عمار به شرح ذیل است:

* برگزیدگان بخش مسابقه پوستر
هیئت داوران در بخش پوستر از طراح پوستر فیلم های «گاو خشمگین»، «روسری های رنگین» و «نورالدین پسر ایران»، فانوس جشنواره را به آقایان مهدی بادیه پیما برای طراحی پوستر فیلم های آن مرد خواب بود و چریکه بی دنگ و پویا رئیسی برای پوستر فیلم باباخون داد اهدا کرد.

* برگزیدگان بخش فیلم نامه بلند
لوح تقدیر بخش فیلم نامه بلند به سروش بهاری برای اثر «تجارت خانه شهر» اهدا شد.
فانوس جشنواره نیز به امیرعباس ربیعی برای فیلم نامه «امشب برای همه بهتر از هزار شب است» تقدیم شد.
همچنین در بخش طرح فیلم نامه لوح تقدیر جشنواره به سه اثر «چشم بند» نوشته سید سجاد قافله باشی، «هاجر» نوشته زهیر محمدی «کوله پشتی گمشده» نوشته محمدرضا پستک اهدا شد.

* برگزیدگان بخش فیلم نامه کوتاه
در بخش فیلم نامه کوتاه لوح تقدیر جشنواره به فیلم نامه های مادر نوشته محسن جهانی و چراغ خاموش نوشته راضیه بهرامی راد و فانوس جشنواره به آقای اضغر روح برای اثر آمیتاباچان اهدا شد.

* برگزیدگان بخش کلیپ و نماهنگ
فانوس جشنواره بخش نگاه ویژه به سه نماهنگ «پیر فرزانه» اثر ابوالفضل حاجیان با موضوع اقتصاد مقاومتی، نماهنگ «جرم پرواز» اثر پویا بابایی با موضوع ترور هواپیمای ایرباس و شهدای مظلوم آن، نماهنگ «حماسه نادر» اثر عبدالحسن رفیعی نژاد با موضوع تنها جنگ دریایی رویاروی با ناو متجاوز آمریکا در خلیج فارس اهدا شد.

هیأت داوران با بررسی 43 اثر بخش مسابقه نماهنگ، ضمن تقدیر از آثار «نجات»، «خیلی دور اما نزدیک»، «هم آواز طوفان»، «نفرین به جنگ»، «جنگ رسانه ای داعش»، «تسلیم هرگز»، «بغض 8 ساله»، «مادران گمنام» و «مجموعه تیزرهای کالای کشتار» این آثار را شایسته دریافت فانوس جشنواره معرفی کرد: نماهنگ «تسلیم هرگز» اثر علی سلطانی به دلیل خلاقیت در فرم فوتوکلیپ؛ نماهنگ «خیلی دور اما نزدیک» اثر علی حمزه، به دلیل ارائه اثری جذاب و امیدبخش از تلاش و سازندگی جهادی؛ نماهنگ «مادران گمنام» اثر سیدسجاد قافله باشی به دلیل فیلم نامه و دستاوردهای فنی متناسب با موسیقی و موضوع.

سید سجاد قافله باشی کارگردان نماهنگ مادران گمنام در سخنانی در خواستی را با مادران شهدا مطرح کرد و گفت: فرزندان شما روح حاکم بر کارهای ما هستند از آنها بخواهید ما را دعا کنند و یاری کنند و اجازه بدهند که ما در فضای انقلاب کار کنیم و تنفس کنیم و اجازه ندهند که از این فضا خارج شویم.

در پایان، هیأت داوران ضمن تشکر از کلیه هنرمندان راه یافته به این بخش، بهمن باقری را به عنوان جوان ترین و کم سن ترین کارگردان این بخش و سازنده نماهنگ «بغض 8 ساله» با فرم موشن گرافیک، به عنوان استعداد درخشان این بخش معرفی کرده و او را شایسته تقدیر ویژه دانست.
نماهنگ پاسداشت «مسعود شجاعی طباطبائی» پخش شد.

* تقدیر از برگزیدگان بخش پژوهش، مقاله و نقدهای سینمایی
تقدیر از برگزیدگان بخش پژوهش، مقاله و نقدهای سینمایی با حضور نعمت الله سعیدی، سید حسین شهرستانی
طبق نظر هیات داوران، در بخش  نقد سینمایی آقایان آرین طاهری برای اثر « ساختار روایی در سینمای مقاومت: زبان، زیباشناسی و بلاغت» ،
علی عبدی برای اثر « پذیرایی ساده ؛روایت انفجار خشم روشنفکر ایرانی» و میلاد فلاح برای اثر « نقد هرمنوتیک نوین بر فیلم "نوح"» شایسته دریافت لوح تقدیر جشنواره دانست.
هیات داوران در بخش مقاله فانوس جشنواره را به آقایان علی عبدی برای اثر « جشنواره عمار و خاکریزهای فتح نشده انقلاب» و علی جعفری برای اثر «آسیب شناسی بازنمایی دفاع مقدس در سریال های تلویزیونی» اهدا نمود.
همچنین هیات داوران در بخش پژوهش فانوس جشنواره را به آقای محمد جواد کربلایی برای اثر « بررسی دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره سینما؛ مطالعه موردی جشنواره مردمی فیلم عمار» اهدا نمود.

* تقدیر از برگزیدگان بخش تیزر
تقدیر از برگزیدگان بخش تیزر با حضور امیرمهدی پوروزیری، امیر ابیلی و مادر شهیدان ملکی.
هیأت داوران ضمن تقدیر از سازندگان تیزر فیلم های « زندگی شاید همین باشد» و «چی بپوشم»، لوح تقدیر این بخش را به آقای امیر حمیدی برای ساخت تیزر فیلم های «فرشتگان قصاب» و «گام های شیدایی» تقدیم کرد.
هیأت داوران فانوس جشنواره را در این بخش به آقای سیدمهدی کرباسی برای ساخت تیزر فیلم «فاکتور صوری» به دلیل معرفی درست فیلم در زمانی کوتاه و ایجاد جذابیت برای مخاطب اهدا نمود.
 تقدیر از برگزیدگان بخش با حضور محمد حسین بدری، روح الله نامداری اکران کننده شهر ایذه، مهدی آذز پندار، محسن سوهانی، خانواده شهید فلاح، شهید شجاعی، خانواده شهیدان خالقی پور و خانواده شهید مدنی.

* تقدیر از برترین های بخش مستند
طبق نظر هیات داوران آثار حاج شکرالله ، امید سبز ، یک پنجم ، مادرانه ، مأمور شیطان ، چشم های دودی ، بیا شمعتو فوت کن نامزد های  بخش فیلم پنجمین چشنواره مردمی فیلم عمار بودند که در بخش مستند فیلم ضمن تقدیر از اثر «حاج شکرالله» ساخته  حمیدرضا ایوب میگونی، فانوس جشنواره را به دلیل روایت روان و بی تکلف از ایثار مادران شهدا به آقای حسین برادران برای اثر «امید سبز» اهدا شد.

* برترین های بخش فیلم داستانی
هیات داوران در بخش داستانی فیلم ما، ضمن تقدیر از آقای مهدی امینی برای اثر «مأمور شیطان» فانوس جشنواره را به خانم فاخته جلایرنژاد به دلیل ایجاز در بیان و نگاهی نو به کودکان فلسطین در اثر «مادرانه» و خانم سیده صدیقه میرغفاری به علت روایت ساده از مفهوم انتظار در اثر «بیا شمعتو فوت کن» اهدا نمود.
ضمناً هیأت داوران تقدیر ویژه خود را از خانم ها فاطمه حاجی پور ، فاطمه زهرا درزی پور و اسراء دهزاد  برای انیمیشن های «خلیج خونین» و «معجزه الهی» و خانم طهورا کیمیایی برای اثر «عملیات پایتخت»  به علت جسارت در ثبت تجربه اعلام داشت.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط