loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«رو تن این تخته سیاه» در نوبت چاپ قرار گرفت

انتشارات مرتبط : سوره مهر

هادی خورشاهیان از پایان مراحل نهایی ویرایش و تصویرسازی کتاب «رو تن این تخته سیاه» خبر داد و گفت: این اثر رمانی مستند برای گروه سنی نوجوان است که به حوادث 16 آذر سال 1332 می پردازد و قرار است به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ برسد.

جمعه 12 دی 1393

هادی خورشاهیان، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان با بیان این که کتاب مستند داستانی «رو تن این تخته سیاه» مورد تایید کارشناسان دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری قرار گرفته است، گفت: دفتر ادبیات کودک و نوجوان کارشناسی و بررسی سخت گیرانه ای برای تایید آثارش دارد و خوشحالم اثر من مورد تایید این دفتر قرار گرفت.
وی ادامه داد: این رمان درباره دختری است که در سال 1390 می خواهد کنکور بدهد اما با مخالفت مادرش مواجه می شود. مادربزرگ این دختر یادداشت هایی از دوران دانشجویی اش در آذر سال 1332 داشته است که در طول داستان برای دختر روایت می کند و مخاطب را به آن سال ها می برد.
این نویسنده تصریح کرد: در این اثر تلاش داشتم تا با تلفیق زمان حال و سال های 1332، کودکان و نوجوانان را ترغیب کنم تا این واقعه تاریخی و مهم کشورمان را دنبال کنند و از چند و چون آن آگاه شوند و در عین حال از خواندن اثری داستانی و امروزی لذت ببرند.
خورشاهیان درباره مستنداتی که در این اثر استفاده کرده است، گفت: در رمان «رو تن این تخته سیاه» از یادداشت های شهید مصطفی چمران که در سال 32 دانشجو و شاهد عینی وقایع 16 آذر بود، استفاده کرده ام. همچنین خاطرات دکتر علی اکبر سیاسی را هم مورد استفاده قرار داده ام و در مجموع تلاش کردم از شخصیت هایی که آن دوران را دیده اند برای بیان مستندات تاریخی استفاده کنم.
وی همچنین گفت: این رمان در 100 صفحه و توسط سوره مهر به چاپ می رسد.
هادی خورشاهیان داستان نویس، شاعر، مترجم و منتقد ادبیات داستانی در 1352در نیشابور به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل زبان و ادبیات انگلیسی دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهران است. خورشاهیان در عین حال که از دهه هفتاد به نوشتن داستان کوتاه پرداخت با مطالعه آثار نویسندگان ساکن در مشهد چون حمیدرضا فردوسی پور، مرتضی فخری و فرهاد جعفری و شرکت در کلاس های داستان نویسی و آشنایی با نویسندگان دیگر با اصول داستان نویسی آشنا شد.
از آثار او می توان به «این کلاه مکزیکی»، «تا صدای رباب پای قطار»، رمان «سفر به شهریور»، داستان «باشد ایستگاه بعدی»، «من کاتالان نیستم»، داستان «کشوری که شکل چکمه است»، داستان «من یک بادبادکم»، داستان «باران در بهشت»، مجموعه شعر «انسان پرنده است» اشاره کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط