loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مسیح در شب قدر»؛ روایتی خواندنی از دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهدای ارامنه

«مسیح در شب قدر»، روایت دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهدای ارامنه همزمان با کریسمس و شب میلاد مسیح(ع) از سوی انتشارات صهبا منتشر شد.

جمعه 12 دی 1393

«مسیح در شب قدر» عنوان دومین کتاب از مجموعه «خورشید در مهبط ملائکة الله»، روایتی از حضور مقام معظم رهبری در منازل خانواده ‎های شهدا است. در این کتاب، حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی کشورمان، در بیست وسه بخش روایت شده است. این اثر به تازگی از سوی انتشارات صهبا روانه بازار کتاب شده و از روز شنبه توزیع آن آغاز خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت و ارزش بالای خانواده های شهدا و لزوم احترام و توجه ویژه نسبت به آنها، از همان ابتدای جنگ، عنایت خاصی به این خانواده ها داشتند. و از سال شصت وسه، برنامۀ مرتب خودشان را برای حضور در منازل شهدا و ابراز محبت و توجه و گفت وگوی رو در رو و صمیمانه با خانواده های شهدا، شروع می کنند. برنامه ای که هنوز هم ادامه دارد و جزو سنت های حسنه ای است که توسط معظم له ایجاد شده.

از جذاب ترین دیدارهای معظم ٌله با خانواده های شهدا، موارد مربوط به شهدای مسیحی است. رهبر معظم انقلاب از همان سال شصت وسه، در ایام عید مسیحیان و میلاد حضرت مسیح، مهمان خانواده های شهدای مسیحی می شوند.

همراه با روایت حضور آیت الله خامنه ای در منازل این شهدا، نکات زیبایی درباره شهید، خاطرات و نحوه شهادتش آورده شده، که فداکاری و شجاعت و روح والای انسانی این شهدای عزیز و خانواده هایشان را نشان می دهد. کتاب «مسیح در شب قدر»، تمام رنگی چاپ شده است تا حلاوت تصاویر حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی، بر شیرینی داستان ها بیافزاید و همراهی تصاویری از این شهدای گران قدر، روایت ها را تکمیل کند.

در پایان کتاب، علاوه بر ضمیمه ای شامل نام و تصویر تمام شهدای ارمنی و آشوری کشور، پنج پیوست آمده است که تماماً از بیانات و مکتوبات حضرت آیت الله خامنه ای هستند و در آنها، به موضوعاتی که با این کتاب ارتباط دارد و بعضاً معظم له در دیدارهایشان، اشاره ای به آنها داشته اند، پرداخته شده است.

 در بخش هایی از این کتاب می خوانیم:
شب کریسمس ارمنی
معمولاً رهبر انقلاب، شب های جمعه به دیدار خانواده های شهدا می روند. اما این بار برنامه کلاً متفاوت است. سه شنبه شب، پانزدهم دی ماه سال هفتادویک. در تقویم ها هیچ مناسبتی ـ نه شمسی و نه قمری و نه میلادی ـ برای این شب و فردای آن ذکر نشده. اما ایشان خودشان خواسته اند که برای امشب، برنامه ریزی شود؛ برنامه های مختص خانواده شهدای ارمنی. و این به خاطر آشنایی رهبر انقلاب با آداب و رسوم و اعتقادات هم میهنان ارمنی است.
ایشان خوب می دانند که در بیست و پنج دسامبر، یعنی پنج روز مانده به پایان سال که همه جا به عنوان عید کریسمس شناخته می شود و در رسانه ها گفته می شود، در منازل ارامنه ایران که عمدتاً پروتستان هستند، هیچ خبری نیست. و در عوض، کریسمس آنها روز ششم ژانویه است، تقریباً ده روز بعد از کریسمس معروف. البته آشوری های ایران که عمدتاً کاتولیک هستند، همان عید معروف را می گیرند. میلاد مسیح که پیامبر امید و محبت بود، برای مسلمانان نیز مبارک است.
امشب دقیقاً شب ششم از ماه اول سال 1993 میلادی است؛ یعنی شب عید ارامنه. و رهبر انقلاب می خواهند به سه خانواده شهید ارمنی سر بزنند. ارامنه در تهران، در چند منطقه خاص زندگی می‎کنند و برنامه ریزی سه دیدار در یک محدوده نزدیک به هم، کار مشکلی نیست.
دو سه اتومبیل ساده، بدون هیچ تشریفات و سر و صدایی، از دفتر رهبری به سمت خیابان دماوندِ تهران حرکت می‎کنند. هیچ مسیری بسته نشده و همه چیز عادی است. اتومبیلی که رهبر انقلاب در آن هستند، از کنار صدها اتومبیل دیگر می گذرد و پشت چند چراغ قرمز توقف می کند تا به مقصد برسد.
منزل اول، خانه شهید ویگن کاراپتیان است. اتومبیل تقریباً چسبیده به در متوقف می شود تا آیت الله خامنه ای، بدون جلب توجه وارد خانه شوند... .

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط