loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایتی از زندگی ناصر فیض در «فیروزه»: شاعری که به کنگره شعر نمی دهد!

نویسندگان مرتبط : ناصر فیض

مجموعه «فیروزه» این هفته به زندگی شخصی و حرفه ای ناصر فیض، شاعر طنزپرداز ایرانی می پردازد.

یکشنبه 14 دی 1393

مجموعه «فیروزه» که چندی است از شبکه افق سیما پخش می شود، به بررسی زندگی و فعالیت هنری برخی از شعرای انقلاب اختصاص دارد.
شعرایی که با الهام از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس و همچنین موضوعات خاصی که پس از پیروزی نهضت اسلامی در کشور به وجود آمد به سرایش اشعار خود پرداختند و البته بیشتر آنها در حوزه ادبیات مقاومت به کار مشغول شدند ولی در این میان برخی شاعران نیز طنز را مایه اصلی کارشان قرار داده و با زبان شیرین طنز، مشکلات و معضلات را فریاد زدند.

ناصر فیض از جمله شاعران طنزپرداز ایرانی است که شیوه او در طنز را می توان منحصر به فرد دانست از جمله سرایش مشترک شعر با حافظ و قرار دادن ابیات خود به عنوان مصرع دوم شعرهای دیوان این شاعر بزرگ ایرانی.
از جمله شعرهایی که در همین زمینه توسط ناصر فیض سروده شده و او همان ها را در محضر رهبر معظم انقلاب هم قرائت کرد می توان به این ابیات اشاره کرد:

ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم / اما نه فرت و فرت! که یکبار دیده ایم!
تو را ز کنگره ی عرش میزنند سفیر! / چرا به کنگره شعر میروی شاعر؟!

این قسمت از مجموعه فیروزه به زندگی و فعالیت هنری ناصر فیض شاعر و طنز پرداز می پردازد.
حسن حبیب زاده تهیه کنندگی و کارگردانی فیروزه را بر عهده دارد؛ مجموعه ای که قسمت نخست از بررسی زندگی ناصر فیض را این هفته ساعت 19 روز شنبه 13 دی ماه و تکرار آن روز بعد ساعت 15 به روی آنتن شبکه افق خواهد برد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط