loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ قرآن انگلیسی، گامی موثر در راستای نشرفرهنگ قرآنی است

انتشارات مرتبط : به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با آغاز سال 2015 میلادی از چاپ، تولید و توزیع قرآن کریم به زبان انگلیسی به عنوان گامی در راستای تسهیل آشنایی هرچه بیشتر و بهتر مسلمانان انگلیسی زبان با مفاهیم والای این کتاب آسمانی یاد کرد.

سه‌شنبه 16 دی 1393

به نقل از روابط عمومی به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، جواد محمدزاده مقدم با اشاره به فرآیند تصاعدی تشرف به دین اسلام در سراسر جهان به ویژه در ممالک غربی و انگلیسی زبان اظهار داشت: قرآن به عنوان مهم ترین منبع برای پژوهش های اسلامی محسوب می شود و به همین سبب قرآن را می توان یکی از پرترجمه ترین کتاب ها دانست.
وی ادامه داد: در همین راستا انتشارات آستان قدس رضوی با ترجمه و چاپ قرآن کریم به زبان انگلیسی تلاش دارد تا بتواند زمینه های آشنایی و بهره گیری بهتر تمام مسلمانان از سرچشمه کلام خداوند را فرآهم آورد.
مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی ترجمه قرآن به زبان های دیگر به ویژه زبان انگلیسی را از مصادیق راهنمایی دینی به مسلمانان غیر عرب زبان دانست و افزود: این قرآن که توسط سیدعلی قلی قرائی ترجمه شده و در قطع وزیری در سال 1392 برای نخستین بار به چاپ رسیده، شامل سی جزء کامل قرآن با خط نسخ است.
وی گفت: ترجمه قرآن به زبان انگلیسی به منظور استفاده صحیح تر و دقیق تر از تمام عبارات و آیات قرآنی، به صورت مقابل در همان صفحه انجام شده است و تلاش شده تا ترجمه ای صحیح و مورد اعتماد در برابر ترجمه های مغلوط و مغرضانه قرآن که توسط سایر ادیان انجام و ارائه شود.
محمدزاده مقدم همچنین تصریح کرد: این اثر از جهت صحت انطباق با قرائت عاصم و رعایت حفض در معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم بررسی و چاپ آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط به نشر بلامانع است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط