loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده» برای بیست و یکمین بار چاپ شد.

انتشارات مرتبط : سروش

کتاب «مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده» نوشته باقر ساروخانی با تجدیدنظر و اضافات جدید از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

سه‌شنبه 16 دی 1393

جامعه شناسی خانواده از جمله مباحثی است که در نهاد خانواده نقش و اهمیتی خاص و به سزا دارد و حتی می توان گفت که مطالعه خانواده و زیرساخت ها و اجرای آن از مشکل ترین مطالعات اجتماعی است.

«مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده» در هشت بخش تدوین شده است. در بخش اول با عنوان ازدواج و تطور آن نویسنده سعی کرده است تا به دو سوال ازدواج چیست؟ و نظر دانشمندانی که در این مورد مطالعه کرده اند، چیست؟ بپردازد تا راهکارهای علمی و ارزشمندی را به مخاطبان خود ارائه دهد.
مولف در بخش دوم به موضوع همسان همسری قاعده جهانی همسرگزینی می پردازد و عناصر اصلی و تعیین کننده را در انتخاب همسر بیان می کند. نویسنده در این بخش ویژگی های فردی و اجتماعی مفیدی را در انتخاب همسر بیان می کند تا مخاطب با دیدی باز در این امر مهم قدم بردارد.
در این کتاب انواع گوناگون ازدواج مورد نقد و بررسی علمی و روان شناسی قرار می گیرد و بهترین آنها معرفی می شود که در بخش سوم با عنوان انواع و صور ازدواج شاهد آن هستیم.
بخش چهارم مراحل گزینش همسر، علایق فردی و حد والدین در امر ازدواج را مورد بررسی قرار داده و بخش پنجم به موضوع ازدواج در ایران امروز و دگرگونی های این امر پرداخته است.
بخش ششم به خانواده، انواع و نظریه های مرتبط با این موضوع پرداخته است.
و بخش هفتم حیات خانواده و عواملی که بر آن تاثیر گذارند و موضوع اشتغال زنان و تاثیر آن بر خانواده مورد برسی قرار گرفته شده است.
در بخش آخر هم نویسنده به موضوع خویشاوندی و انواع آن که یکی از روابط استوار انسانی است، پرداخته و این روابط را مورد واکاوی قرار می دهد.

یکی از نکات کتاب این است که نویسنده در ضمیمه، کارکرد جامعه شناسی خانواده در گروه های ویژه عشایر ایران را مورد بررسی قرار داده و این نوع زندگی خانوادگی را در بستر علوم جامعه شناسی تشریح کرده است.

چاپ بیست و یکم کتاب «مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده» در 330 صفحه با قیمت 15هزار و 500 تومان و در شمارگان دو هزار نسخه از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقه مندان به علوم جامعه شناسی قرار داده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط