loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«من زنده ام» هدیه نسل سومی های انقلاب به خانواده «سرباز واهیک»

انتشارات مرتبط : بروج

نویسندگان مرتبط : معصومه آباد

جمعی از جهادگران بسیجی و اصحاب رسانه بمناسبت سال نو میلادی با خانواده شهید واهیک باغداساریان دیدار کردند.

سه‌شنبه 16 دی 1393

در این دیدار توماس باغداساریان درباره فرزند شهیدش سخن گفت و دوباره خاطره دیدار با رهبر انقلاب در سال 1384 را نقل کرد. او برای تمام جوانان حاضر در جمع و جوانان کشور آرزوی موفقیت کرد و از آنها خواست همیشه در راه حراست از کشور پایدار باشند.

حجت الاسلام تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج نیز از فضیلت شهادت در اسلام و سایر ادیان سخن گفت. در این دیدار هدایایی به خانواده شهید داده شد که کتاب «من زنده ام» یکی از آنها بود.

شهید «واهیک باغداساریان»در نوروز 1340 در تهران متولد شد.

پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی در دبستان «نصیر»، دروس راهنمایی و متوسطه را نیز تا سال سوم دبیرستان در مجتمع آموزشی ارامنه «سوقومونیان» ادامه داد.وی در کنار برادرش «سیمون»، به کار فنی - حرفه ای پرداخت.

در سال 1360 برای اعزام به جبهه، خود را به مرکز نظام وظیفه معرفی کرد. پس از 18 ماه حضور در خط مقدم (جبهه مریوان)، وی به منطقه «دارخوین» منتقل شد. منطقه استقرار او قبلاً به وسیله دشمن بعثی مین گذاری شده بود. متأسفانه اتومبیل حامل شهید «باغداساریان» از قسمت پاکسازی خارج و بر روی مین ضدتانک رفت. بر اثر انفجار، «واهیک» نیز به همراه دوستان همرزم خود در چهاردهم اسفند 1362 در سن 22 سالگی به شهادت رسید.

در روزهای گذشته مستند «سرباز واهیک» به مناسبت آغاز سال نو میلادی از شبکه های سیما پخش شده بود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط