loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

واکنش قزوه به نامه اساتید ادبیات فارسی هند: فعلا آمادگی بازگشت به هند را ندارم

علیرضا قزوه گفت: من فعلا آمادگی برگشتن به هند را ندارم چون در ایران شرایطم خوب است. از طرف دیگر این دوستان در هند به من احترام گذاشته اند و باید جواب احترامشان را هم بدهم.

یکشنبه 21 دی 1393

علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در گفت وگویی، درباره نامه استادان زبان فارسی هند به رهبر انقلاب درباره بازگشت وی به هند و اینکه آیا در جریان نوشتن چنین نامه ای بوده یا خیر گفت: در جریان این نامه بودم اما به دلایلی نمی خواستم مطبوعاتی شود.

وی افزود: به هر حال نامه برای حضرت آقا نوشتند. از من پرسیدند نامه را بدهیم یا نه؟ گفتم خودتان می دانید چون 50-60 نفر نامه نوشته اند و درخواستی دارند که اگر من بخواهم جلوی آن را بگیرم شاید بی احترامی به آنها باشد ولی درباره مطبوعاتی شدن آن مخالف بودم.

این شاعر درمورد نظر خودش درباره برگشت به هند گفت: من الان در حوزه هنری هستم و از شرایط زندگی ام در ایران بسیار راضی هستم. این درخواست هم چیزی نیست که بتوانم سریع روی آن تصمیم بگیرم و باید فکر کنم.

وی در پاسخ به این سوال که پس درباره بازگشت به هند تردید دارید، اظهار داشت: من فعلا آمادگی برگشتن به هند را ندارم چون در ایران شرایطم خوب است. از طرف دیگر این دوستان در هند به من احترام گذاشته اند و باید جواب احترامشان را هم داد. البته من در دوره ای که در هند بودم واقعا وقت می گذاشتم و کار می کردم. این شرایط و نامه نگاری ها وقتی از تاجیکستان آمدم هم بود ولی باز نگذاشتم مطبوعاتی شود و الان هم راضی نبودم مطبوعاتی شود.

قزوه درباره مدت زمانی که از فضای هند و ادبیات آنجا دور بوده است، گفت: تقریبا 3 سال است که از هند برگشته ام اما در این مدت با دوستان در هند ارتباط داشتم. در تاجیکستان هم دوستان علاقه مند بودند برگردم حتی معاون قبلی سازمان آقای نجفی به خاطر این درخواست ها به من پیشنهاد داد که به عنوان رایزن فرهنگی به تاجیکستان بروم که قبول نکردم.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط