loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پاسخ رولینگ به مرداک: مسئول خشونت های بنیادگرایان مسیحی همه مسیحیان هستند؟

وقایع اخیر پاریس در فضای مجازی بازتاب ویژه و بعضاً متفاوتی داشته است. توئیت دو روز پیش روپرت مرداک با واکنش های متفاوتی روبه رو شده است. جی. کی. رولینگ، نویسنده مشهور ادبیات داستانی هم به این اظهار نظر جنجالی پاسخ داده است.

دوشنبه 22 دی 1393

روپرت مرداک سرمایه دار آمریکایی ــ استرالیایی و سهام دار اصلی شرکت نیوز کورپوریشن دو روز گذشته در توئیتی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود با اشاره به حوادث تروریستی چارلی ابدو گفته بود: شاید اکثر مسلمانان خواهان صلح باشند اما تا زمان تشخیص و نابود کردن سرطان گروه های جهادی رو به رشد، باید مسئولیت آنها را بپذیرند.

وی در توئیت دیگری گفته بود: خطر بزرگ گروه های جهادی همه جا از فیلیپین تا آفریقا تا اروپا تا ایالات متحده ظهور پیدا کرده است. توجیه سیاسی، تکذیب و تظاهر را به وجود می آورد.

مرداک تلویحاً اعلام کرده بود که تمامی مسلمانان مسئول کشته شدن تعدادی از فرانسوی ها در حوادثی که از چهارشنبه گذشته آغاز شده بود، هستند و تمام مسلمانان باید پاسخگوی خون های ریخته شده باشند.

جی .کی . رولینگ نویسنده و خالق مجموعه داستان های «هری پاتر» پس از مشاهده توئیت های روپرت مرداک در پاسخ به او در توئیتی می گوید: من مسیحی به دنیا آمده ام؛ اگر مسیحی بودن من باعث می شود برای کارهای روپرت مرداک مسئولیتی داشته باشم، از دین مسیحیت خارج می شوم.

او در این توئیت به این مسئله اشاره می کند که یک انحراف در پیروان یک دین، تمام طرفداران آن دین را محکوم نمی کند در حالی که افرادی مانند روپرت مرداک ظاهراً این چنین تصوری دارند.

وی همچنین در پاسخ به کاربر دیگری می گوید: تفتیش عقاید اسپانیایی هم از اشتباهات من است، همان طور که همه خشونت های مسیحیان بنیادگرا هم اشتباه من است، و حتی جیم باکر.

در این پاسخ جی.کی. رولینگ تلاش دارد تا بگوید اقدامات عده ای حداقلی و تندرو از پیروان یک دین برای همه مسئولیت نمی آورد. او به اقدامات وحشیانه و خشن برخی مسیحیان بنیادگرا در تفتیش عقاید اشاره می کند تا بگوید که به فرض پذیرش این استدلال غلط، امروز همه مسیحیان باید پاسخگوی اقدامات غلط هم کیشان خود در قرون وسطی باشند.

در پایان این توئیت نیز او با اشاره به جیم باکر یکی از اوانجلیست های آمریکایی و مجری برنامه ساعت بشارت انجیل کهن (time Gospel Hour) تلاش دارد تا بگوید اگر من تا این حد باید پاسخگوی اقدامات برخی از هم کیشان خودم باشم پس باید پاسخگوی اقدامات جیم باکر که سابقاً به دلیل تخلف و سوء استفاده از یک برنامه دینی که در آن مخاطبان را به خشونت علیه دیگر ادیان وادار می کرد به زندان افتاده بود، نیز باشم.

رولینگ در پاسخ به کاربر دیگری می گوید: مسلمانانی که توسط گروه های افراطی کشته شده اند، 8 برابر بیشتر از غیرمسلمانانی است که به دست آنان کشته اند.

البته اینها تنها پاسخ هایی نیست که مرداک برای گفتن جمله «شاید اکثر مسلمانان خواهان صلح باشند اما تا زمان تشخیص و نابود کردن سرطان گروه های جهادی رو به رشد، باید مسئولیت آنها را بپذیرند.» دریافت کرده است. بسیاری دیگر نیز پاسخ های مشابهی همانند جی.کی. رولینگ به این جملات مرداک داشته اند.

آدام هیلز، کمدین، مجری و نویسنده طنز تلویزیونی هم پاسخی کوتاه و طنز برای عدم حضور مرداک در این جریان داشت.

کاربر دیگری نیز به مرداک اعتراض می کند که چرا رفتار تعداد محدودی از مسلمانان را به همه آنها نسبت می دهد و می گوید: تو نمی توانی همه طرفداران میلیاردی یک دین را برای اقدام تعداد محدودی از آنها مسئول بدانی?

تمام این واکنش ها روپرت مرداک را بر این داشت که با انتشار توئیتی، فشارها را برای آن قضاوت اولیه خود کم کند.

او در این توئیت با اشاره به تجمع روز گذشته در میدان ها و خیابان های شهر پاریس می گوید: امروز صحنه های فوق العاده ای در پاریس شکل گرفت. اما نباید قربانی شدن قهرمانانه احمد مرابط، پلیس مسلمانی را که امروز تشییع جنازه او برگزار می شود فراموش کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط