loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «اسلام و مناقشه» رونمایی می شود

کتاب «اسلام و مناقشه» اثر آنشومان آ.موندال کمتر از یک ماه است که توسط انتشارات مک میلان منتشر شده و فردا در دانشگاه لندن رونمایی می شود.

سه‌شنبه 23 دی 1393

کتاب «اسلام و مناقشه؛ سیاست های آزادی بیان در جامعه معاصر : Islam and Controversy» کمتر از یک ماه است که به قلم «آنشومان ا.موندال» و از سوی انتشارات مک میلان منتشر شده است.

از جمله سوالاتی که در این کتاب مطرح و پاسخ گفته شده شامل: آیا سلمان رشدی برای نگارش کتاب آیات شیطانی حق داشت؟، آیا معترضان به این کتاب حق اعتراض داشتند؟، کاریکاتورهای دانمارکی چطور؟، آیا چنین اعتراضاتی درباره توهین به مقدسات با آزادی بیان مغایر نیست و در نهایت اینکه چه اتفاقی می افتد زمانی که مردم اینگونه مورد اهانت قرار می گیرند.

برای نگارش این اثر از مطالعات موردی از تعدادی مسلمانان درباره مناقشات آزادی بیان در متون معروفی همچون «آیات شیطانی» سلمان رشدی، «جواهر مدینه» نوشته شری جونز نویسنده آمریکایی و کارتون ها و فیلم هایی درباره حضرت محمد (ص) استفاده شده  است.

براساس این گزارش، برخی سوالات اخلاقی که در این اثر مورد بررسی قرار گرفته، سؤالات مناقشه برانگیزی است که اغلب در همین زمان صورت گرفته، نظیر اینکه آیا نویسندگان و هنرمندان حق دارند که به چنین اهانت هایی پاسخ گفته و یا اینکه آنهایی که به چنین اهانت هایی اعتراض می کنند، حق چنین اعتراضاتی را دارند یا خیر.

کتاب «اسلام و مناقشه» در 264 صفحه از سوی انتشارات پالگریو مک میلان نوآمبر 2014 منتشر شده که مراسم رونمایی از این اثر دوشنبه 22 دی با حضور پروفسور طارق مودود (Tariq Modood) استاد جامعه شناسی و سیاست در دانشگاه بریستول و پروفسور ویل سلف (Will Self) استاد اندیشه های معاصر در دانشگاه برونل لندن (Brunel University London) و آنشومان اموندال، نویسنده کتاب در دانشگاه لندن برگزار می شود. چند دانشگاه دیگر چون برونل و سواز نیز در این مراسم همکاری کرده اند. هم اکنون تمام بلیط ها برای حضور مخاطبان دراین مراسم به اتمام رسیده است.

 همچنین انتشارات مک میلان زمان برپایی همایش تخفیف ویژه 50 درصدی برای تقاضا کنندگان خریدار این کتاب نیز در نظر گرفته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط