loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تدوین تاریخ شفاهی «فتنه ۸۸» به همراه گفت وگو با «خواص» در حوزه هنری کلید خورد.

نویسندگان مرتبط : وحید یامین پور

مدیر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی وابسته به حوزه هنری از آغاز طرح تدوین تاریخ شفاهی فتنه ۸۸ از سوی حوزه هنری خبر داد و گفت: در این طرح با همه کسانی که در این واقعه حضور داشتند مانند «خواص» نیز گفت وگو خواهیم داشت.

سه‌شنبه 23 دی 1393

وحید یامین پور، مدیر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی وابسته به حوزه هنری، در گفت وگویی، با اشاره به برنامه های حوزه هنری در زمینه تدوین تاریخ شفاهی فتنه 88 گفت: این روالی است که چندی است در حوزه هنری آغاز شده است و اولین دستاورد آن هم انتشار کتابی با عنوان «اینجا فتنه ای رخ داده است» بود که دیروز (دوشنبه 22 دی ماه) رونمایی شد و مورد استقبال قرار گرفت. استقبالی که از انتشار این اثر صورت گرفت نشان داد که نوعی تشنگی در انجام این امور وجود دارد.

وی ادامه داد: حوزه هنری از سال ها پیش به عنوان برندی در حوزه تاریخ شفاهی مطرح است، با توجه به همین امر اقدام به پژوهش هایی در زمینه تاریخ شفاهی فتنه 88 کرده ایم که نتایج آن کم کم اعلام خواهد شد. در این طرح قرار است با صاحب نظران و بازیگران سیاسی این واقعه صحبت کنیم. در این مسیر با همه کسانی که در صحنه حضور داشتند، صحبت خواهیم کرد؛ چه کسانی که عملکرد مثبت در این جریان از خود نشان دادند و هم با خواصی که رویه منفی داشتند. نتیجه این تحقیقات در قالب کتاب و مستند تولید و منتشر خواهد شد.

یامین پور به مشکلات موجود در این زمینه اشاره و تصریح کرد: ما در این زمینه اسناد فربه ای در دست نداریم؛ چرا که فاصله زمانی با این واقعه کمتر از پنج سال است و همین امر کار را با دشواری همراه می کند. با وجود این برخی از نهادهای مردمی اقدام به فعالیت در این زمینه کرده اند. از جمله اقدامات اخیر می توان به تدوین تاریخ شفاهی خیابانی فتنه 88 اشاره کرد که در دست انجام است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط