loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتاب «تاریخ ادبیات ایران» در استانبول

کتاب «تاریخ ادبیات ایران» به قلم محمت آتالای به زبان ترکی در استانبول منتشر و روانه بازار شد.

پنجشنبه 25 دی 1393

به نقل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نوشتار به زبان ترکی استانبولی در ترکیه در قالب 280 صفحه به همت انتشارات «دماوند استانبول» و حمایت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول به چاپ رسیده است.

کتاب نسخ خطی فارسی کتابخانه های مهم استانبول از جمله «راغب پاشا»، «حالت افندی»، «حکیم اوغلو» و «قاضی زاده محمد افندی» و جلد اول «آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان ترک» پس از مدّت ها تلاش وابستگی فرهنگی کشورمان در استانبول چاپ و چندی پیش راهی بازار کتاب شد.

همچنین، با حمایت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول و تلاش گروه استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول، کتاب دیگری تحت عنوان «تاریخ ادبیات ایران از آغاز تا روزگار ما» در قالب 4 یا 5 جلد در حال تألیف است که به زودی مراحل چاپ و نشر آن آغاز می شود.

بخش اول این کتاب نگاهی به تاریخ ادبی ایران در دوران مادها، پارس ها، هخامنشیان، اسکندر، سلوکیان، پارت ها و اشکانیان دارد و بخش دوم کتاب «تاریخ ادبیات ایران»، سیر ادبی تاریخ ایران در قبل از اسلام و مراحل تکاملی آن را در دوران حکومت طاهریان، صفاریان و سامانیان مورد توجه قرار می دهد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط