loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نشست نظرخواهی برای ویرایش دانشنامه فاطمی برگزار می شود.

انتشارات مرتبط : سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

نویسندگان مرتبط : علی اکبر رشاد | ابوالقاسم مقیمی حاجی

رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از برگزاری نشست نظرخواهی برای ویرایش دانشنامه فاطمی(س) در اسفند ماه امسال خبر داد.

پنجشنبه 25 دی 1393

حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون علمی دانشنامه فاطمی(س) و رییس پژوهشکده دانشنامه نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن بیان این مطلب، گفت: قریب یکصد اثر پژوهشگاه در نمایشگاه های مختلف استانی و سایر نمایشگاه ها ارائه می شود که یکی از اینها دانشنامه فاطمی است خوشبختانه با استقبال خوبی روبه رو می شود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه اطلاعی از وضعیت فروش دقیق دانشنامه فاطمی ندارم اما طبق برآوردها استقبال از این اثر و آنچه در نمایشگاه کتاب تهران در مقایسه با سایر آثار یک جلدی دیدم، خوشبختانه شرایط فروش این کتاب خوب بود.

حجت الاسلام مقیمی حاجی در پاسخ به این سؤال که برای چاپ بعدی آیا قرار است که تغییر یا اضافاتی در کار دانشنامه داشته باشند، یا خیر، توضیح داد: قرار است اسفند ماه یک جلسه ای برای بررسی دانشنامه فاطمی در تهران ترتیب دهیم که این جلسه با حضور صاحب نظران داخلی و خارجی پژوهشگاه خواهد بود.

وی یادآور شد: در این جلسه اساتید حاضر قرار است نقطه نظرات خود را برای چاپ و ویرایش بعدی اثر مطرح کنند تا به اتفاق نظری برای این کار برسیم.

براساس این گزارش، دانشنامه فاطمی (س)، دائرةالمعارفی است «ساختار موضوعی» شش جلدی و مشتمل بر یکصدوهفده مدخل کلان در دو بخش عمده تبیین زندگانی، سیره و تعالیم حضرت فاطمه زهرا(س) و تحلیل علمی نظری مباحث مربوط به حرمت و حقوق زن، هویت و منزلت نهاد خانواده و ... در قالب یکصدو هفده مدخل اصلی و حدود ده هزار مدخل فرعی حول سه محور کلان منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط