loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شاعری آرمان گرا با تولی و تبری

انتشارات مرتبط : شهرستان ادب

نویسندگان مرتبط : میلاد عرفان پور | غلامرضا کافی

میلاد بسیار معتقد و باورمند است. سر این مسائل اصلا مسامحه و معامله نمی کند و بطور نمایان دارای تولی و تبری است.

دوشنبه 29 دی 1393

اشعار میلاد عرفان پور، شاعر و رباعی سرانی جوان انقلاب امروز مورد بررسی و دوباره خوانی قرار می گیرد. به همین منظور دکتر غلامرضا کافی، شاعر و استاد دانشگاه در شیراز در گفت وگویی کوتاه به بیان دیدگاه های خود در خصوص عرفان پور پرداخت.

کافی با اشاره به برخی ویژگی های شخصی و اخلاقی عرفان پور گفت: میلاد انسان اخلاق مدار و باورمندی است. بسیار معتقد است. متعهد و کاملا باورمند است. سر این مسائل اصلا مسامحه و معامله نمی کند و راه خودش را می رود. در باورش ایستادگی دارد و در این راه بطور نمایان دارای تولی و تبری است. اگر بخواهد در مجامعی شرکت کند یا با نهاد و ارگانی همکاری کند همه اینها را لحاظ می کند و این بسیار نکته مهمی است. این مساله از آن جهت اهمیت دارد که برخی دوستان شاعر در این امور مسامحه بالایی دارند ولی میلاد هیچ تسامحی در این زمینه ندارد. خیلی معتقد و پابرجاست.

کافی در ادامه افزود: میلاد نماینده و یکی از سرمداران جریان مجدد رباعی است. رباعی در دوره اول شعر انقلاب دیده شده و جایگاه مشخصی برای خود کسب کرده است. بعدا به افول رفت. در ادامه نسل سومی ها و در اعقاب نسل چهارمی ها دوباره به کوتاه سرایی توجه شد، یکی از همین کوتاه سرایی ها هم رباعی بود که مورد عنایت قرار گرفت و میلاد هم کارهای بسیار خوب و قابل عرضه ای ارائه داد. به نظر من  میلاد هر چند در سایر قالب ها کار می کند اما بیشتر به خاطر همان آثار رباعی اش شناخته می شود. البته غزل های خیلی خوبی هم دارد. مثلا آن غزلی که برای شهدای تفحص گفته، فوق العاده است .

این استاد دانشگاه در ادامه صحبت‎های خود، تنوع موضوعی در تمام بسترهای مردمی و ادبیات مردمی و آیینی را از ویژگی های مهم شعر عرفان پور توصیف کرد که نگاهی تازه و زبانی متفاوت و نرم و مخملی دارد.

کافی، فعالیت اجرایی و ادبی عرفان پور در قالب موسسه شهرستان ادب را از دیگر وجوه شخصیت حرفه ای عرفان پور توصیف کرد و گفت: این کار میلاد دو جهت فنی و محتوایی دارد. بچه ها و شاعران جوان را هدایت می کند. شاعران از همان ابتدا با اصول آشنا می شود. نقش دیگر این کار هم هدایت فکری است که اهمیتش از وجه قبلی مهم تر است. هدایت فکری اهمیت بیشتری دارد مخصوصا در این دوره و زمانه که آلودگی های ‎های فکری زیاد است و این هدایت می تواند برای شاعران، پیراستگی ذهن و زبان به ارمغان بیاورد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط