loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «بی من، با ولی» درباره ولایت فقیه منتشر شد

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

کتاب «بی من، با ولی» نوشته انسیه سادات هاشمی، با قلمی روان درباره تبیین ولایت فقیه به همت دفتر نشر معارف راهی بازار نشر شد.

پنجشنبه 2 بهمن 1393

موضوع ولایت فقیه در اسلام، موضوع تازه ای نیست و از همان آغاز مطرح بوده است؛ یعنی از همان روزی مطرح شد که پیامبر صلی الله علیه و آله به عنوان نخستین فقیه جامعه برای خودشان در کارهای مختلف، ولیّ انتخاب کردند.

کتاب «بی من، با ولی» از «مقدمه و سه فصل چرا ولایت فقیه، تنهایی ولی فقیه و ولایتمداری» جمع آوری شده است. در فصل اول عناوینی همچون: «مفهوم ولایت فقیه، پیشینه و چرایی ولایت فقیه، قرآن و حکومت، اگر حکومت این قدر ضرورت داشت علی علیه السلام سکوت نمی کرد، چه اصراری به وجود رهبر دینی است، آیا با رساله نوشتن کار حکومت اسلامی راه می افتد، ولی فقیه های بعد از امام زمان(عج) ، مقبولیت ولی فقیه؛ آیت الله خامنه ای چطور رهبر شد، صلاحیت مقام معظم رهبری، اعلم بودن، رفراندوم دوباره و مدینه فاضله جامعه بدون حکومت» مورد بررسی قرار گرفته است.
نویسنده در رابطه با مفهوم ولایت فقیه نوشته است: «ولایت فقیه هم یعنی جامعه اسلامی به دست کسی سپرده شود که علم تخصصی به اسلام دارد و می تواند برای مسائل جدیدی که پیش می آید، از علمش بهره بگیرد و حکم بدهد.»
 نویسنده در فصل دوم کتاب به مباحثی مانند: «تنهایی ولی فقیه گذشته و حال، تعریف عوام و خواص، نشانه های مرگ ارزش ها در جامعه، متغیرها، ولایت ستیزی در تاریخ اسلام، در سقیفه چه خبر بود، ایجاد رعب و وحشت در شهر، شبهات پس از پیامبر(ص)، خواص و شبهات، سعد وقاص، عبدالله بن عمر، محمد بن حنفیه، دنیاطلبی خواص و عوامل تنهایی ولی در زمان کنونی» پرداخته است.
در بخش «تنهایی ولی فقیه؛ گذشته و حال» نگارنده نگاشته است: «تاریخ بارها ولی خود را تنها گذاشته و امانت خدا را بر زمین نهاده است. سقیفه و کربلا از نمونه های بسیار تلخ تنهایی ولی هستند. امروز هم نشانه هایی از تکرار تاریخ می بینیم. مهم ترین عاملی که در طول تاریخ باعث تنهایی ولی شده و بدترین حوادث را برای اسلام رقم زده است، مرگ ارزش ها است.»
گفتارهایی نظیر «روش پیغمبر(ص) برای ایجاد جامعه اسلامی، اصول ولایتمداری، حاصل ولایتمداری، تکلیف پیوستگان به دشمن، عشق و ولایت، نشانه های بی ولایتی در روایات، راه حل، نظام جمهوری اسلامی و ولایت امر، تنظیم قانون اساسی بر اساس ولایت امر، ارتباط ارکان و ارگان های نظام با ولایت فقیه، رئیس جمهور و وزیران» در فصل سوم دیده می شود.
 در گفتار نظام جمهوری اسلامی و ولایت امر می خوانیم: «فرض این است که ما نظام جمهوری اسلامی را از نظر تمامی جنبه های سیاسی و ولایتی و از جنبه های اقتصادی و اجتماعی، یک نظام اسلامی می دانیم. آنچه فعلا به بحث ما مربوط می شود، آن جنبه سیاسی است؛ یعنی اینکه ما نظام اسلامی را چگونه در حوزه ولایت امر و امامت قرار می دهیم؟ نظام اسلامی با چند شرط، تحت حوزه ولایت امر قرار می گیرد.»

کتاب «بی من، با ولی» در 144 صفحه، قطع پالتویی، دو رنگ، صفحه آرایی جذاب، تیراژ 13هزار نسخه و قیمت 5000 تومان توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط