loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«دزفول به روایت کودکان» از سال های جنگ تحمیلی می گوید

انتشارات مرتبط : نیلوفران

کتاب «دزفول به روایت کودکان» بازروایی نسل چهارم انقلاب اسلامی از مقاومت شهر دزفول در سال های جنگ تحمیلی است.

پنجشنبه 2 بهمن 1393

کتاب «دزفول به روایت کودکان» به دست نوشته های کودکان امروز این شهر از لحظه های مقاومت مردم دزفول تا چهارم خرداد سال 1366 می پردازد. از ابتدای جنگ تحمیلی تا این تاریخ، دو هزار و 600 نفر در این شهر به شهادت رسیدند.

در یادداشت عبد الرضا سالمی نژاد، ناشر این کتاب می خوانیم: «وقتی پارسا زرکی، کودک هفت ساله از مدرسه فرهنگیان، روایتی چند سطری از خاطرات مادربزرگش را نشانمان داد، به این فکر افتادیم تا روایت گری را از صد ها کودک دزفولی دیگر، هم بخواهیم و از آن کتابی در تاریخ مقاومت و پایداری مردم به ثبت برسانیم که راویانش کودکانی از نسل چهارم انقلاب باشند.»

این کتاب 172 خاطره نگاری کودکان دزفول از والدین و پدربزرگان و مادربزرگانشان درباره مقاومت شهر دزفول را در بر دارد و در پایان هم نام و تصویر شماری از کودکان شهید دزفولی آمده است.

در صفحه 131 کتاب  و در بخشی از خاطره «میلاد چیت زن» می خوانیم: «...ما در آن سال ها هدف اصلی صدام برای انداختن موشک بودیم و آنقدر تلفات و مجروح دادیم که بعضی ها به مناطق دیگر کشور که کمتر مورد هدف بعثی ها بود می رفتند. ما به شهرک سیاه منصور که اثری از بمباران نبود مهاجرت کردیم. مادرم در ادامه گفت که اگر این جوانان بی گناه ولی شجاع کشورمان نبودند، نمی دانستم کشورمان دچار چه مشکلاتی می شد...»

«دزفول به روایت کودکان» را انتشارات نیلوفران با شمارگان سه هزار نسخه، 224 صفحه، قطع رقعی و به بهای 85 هزار ریال منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط