loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«اخلاق پروتستانی و روح سرمایه داری» نقد می شود

کتاب «اخلاق پروتستانی و روح سرمایه داری» نوشته ماکس وبر با ترجمه عبدالکریم رشیدیان در انجمن ایرانی و مطالعات فرهنگی نقد و بررسی می شود.

یکشنبه 5 بهمن 1393

سه شنبه هفتم بهمن ماه کتاب «اخلاق پروتستانی و روح سرمایه داری» نوشته ماکس وبر با ترجمه عبدالکریم رشیدیان در انجمن ایرانی و مطالعات فرهنگی نقد و بررسی می شود.

در این نشست رضا صمیم استاد دانشگاه به همراه مترجم کتاب حضور خواهند داشت.

در این کتاب وبر کوشیده است مبانی روح سرمایه داری را در اخلاق برخی فرقه های ریاضت کش پروتستانی یعنی پیوریتان ها و به طور خاص در کالوینیست ها پیدا کند. وبر مدعی این نیست که اخلاق مورد نظر او نقش یگانه علت سرمایه داری را دارد اما تاثیر آنرا با گزینشی جالب از مفاهیم مذهبی به خوبی نشان داده است. او سرمایه داری عقلانی را به عنوان کاری با جهت گیری با قاعده برای کسب منفعت به طور مسالمت آمیز از طریق مبادله اقتصادی تعریف می کند و لازمه آن را نیروی منضبط و سرمایه گذاری منظم می داند.

این نشست در ادامه نشست های نقد کتاب در انتشارات علمی و فرهنگی است که با مشارکت انجمن ایرانی و مطالعات فرهنگی در محل این انجمن واقع در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، بزرگراه جلال آل احمد، پل گیشا جنب دانشگاه تربیت مدرس روز سه شنبه هفتم بهمن ساعت 17 برگزار خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط