loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی «محمد(ص) پیامبر مهربانی» منتشر شد.

دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی «محمد(ص) پیامبر مهربانی» با اعلام فراخوانی از اهالی هنر دعوت کرد با ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره، به جمع عاشقان رسول مهربانی بپیوندند.

دوشنبه 6 بهمن 1393

در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی «محمد (ص) پیامبر مهربانی» با اعلام فراخوانی از همه هنرمندان گروه های هنری تجسمی دعوت کرد تا با ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره، به جمع عاشقان رسول مهربانی بپیوندند.

در متن این فراخوان آمده است:
همچون دیگر ایرانیان و تمامی مسلمانان در سراسر جهان در پی بی حرمتی به پیامبر اعظم (ص) و حوادث تروریستی پس از آن و با هدف معرفی پیامبر اسلام به عنوان پیامبر مهربانی برای تمامی انسانها، انتشارات عزیزستان و سایت هنر آنلاین اقدام به برپایی جشنواره ای هنری با هشت محور گرافیک، تصویرسازی، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی، نقاشی، مینیاتور و کاریکاتور می کند.

در هر یک  از گروه­ های  اعلام شده در این فراخوان، 10 اثر با اعطای لوح تقدیر به عنوان آثار  برتر معرفی و به  پنج  اثر برتر، لوح تقدیر و جوایزی تعلق خواهد گرفت. همچنین منتخبان این جشنواره از امتیازات دیگر همچون نمایش در نمایشگاه های مختلف، گالری­ها بهر مند خواهند شد.

در این فراخوان تاکید شده است: هنرمندان در خلق، تولید و ارائه آثار به رعایت نکات مندرج در این فراخوان دقت کنند. چون این همایش با نیت معرفی پیامبر اسلام با الهام از خلق و خوی مهربانانه  ایشان بر پا شده است.

بر اساس این گزارش، محورهای خلق اثر عبارتند از:
بیان مهربانی پیامبر حضرت محمد (ص)، نفی سیاست ایجاد تنش بین ادیان و تمدن ها، نفی فرهنگ تروریسم و تروریسم فرهنگی، تبدیل نفرت پراکنی به بذل مهر و محبت، تعامل به جای تقابل، گفتگو به جای برخورد، رد استفاده ابزاری از دین، توسط تروریستها، رد استفاده ابزاری از دموکراسی و حقوق بشر  توسط  نیروهای به ظاهر متمدن، پاسخ هنرمندانه به بی حرمتی.

هنرمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند سه اثر هنری به جشنواره ارسال کنند و مهلت ارائه اثر نیز 15 اسفند سال جاری است، همچنین ارسال آثار قبلی و شرکت داده شده در جشنواره دیگر بلامانع است.

دبیری این جشنواره به عهده جلال عطازاده، مدیر انتشارات عزیزستان است که پیش از این نیز همزمان با میلاد پیامبر اسلام (ص) سه دوره نمایشگاه پوستر مهربانی برگزار کرده است.

در این فراخوان از همه اساتید و پیشکسوتان هنرهای تجسمی دعوت شده است تا به منظور هرچه موثرتر برگزار شدن این فراخوان به عنوان حامی معنوی، داور یا ارائه دهنده اثر در بخش جنبی حضوری فعال و موثر داشته باشند.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می­ توانند با شماره­ تلفن 02188104744، شماره تلفن همراه  09354082189 تماس بگیرند و یا به آدرس اینترنتی info@artonlines.com  ارسال کنند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط