loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «زندگی دکمه بازگشت ندارد» منتشر شد

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

کتاب «زندگی دکمه بازگشت ندارد» (درنگی در باب زندگی در عصر جدید) نوشته فرشاد مهدی پور از سوی انتشارات دفتر نشر معارف به چاپ رسید.

دوشنبه 6 بهمن 1393

کتاب «زندگی دکمه بازگشت ندارد» از «مقدمه و سه فصل انگشت شستی ها و گوشی به سرها، مسافران تاریکی و روشنایی، زندگی دکمه بازگشت ندارد» تشکیل شده است.

این کتاب، گزارشی از رابطه میان زندگی در شهرهای جدید و رسانه های اجتماعی با فعالیت های کاری، اجتماعی و سیاسی، فرهنگی و ارتباطی، امور روزمره، تعامل میان آن ها، اثرگذاری ها و آسیب های شان و در نهایت، چاره هایی برای رهایی یا کم کردن از پیامدهای این حادثه است.
فصل اول این کتاب در برگیرنده بازخوانی آثار و نتایج مستقیم فناوری های مجازی نو در زندگی (بیش تر اینترنت و تلفن همراه و کمتر مواردی همچون ماهواره) و روابط اجتماعی و تعامل های فردی است و فصل دوم، بیشتر این موضوع را ضرب در خودرو، خیابان، شهر و همچنین تفریح و تفرج بررسی می کند.
در فصل اول نویسنده در رابطه با نتایج مستقیم فناوری های مجازی نو در زندگی نوشته است: «دوربین های کوچک گوشی همراه با هر مگاپیکسلی، ضبط کننده حوادث و رویدادها و ماجراهای زندگی هستند؛ گاهی خواسته و ناخواسته و برای بازخوانی خوشی هایی در گذشته و از یاد رفته و بعضاً هم وقایع سخت و ناگوار. این دوربین ها به اقتضای ضرورت تولید و تولدشان، همراه دائمی و بی فاصله صاحبانشان هستند و لحظه ای آن ها را رها نمی کنند و گاهی حتی به خصوصی ترین حریم های زندگی نیز راه می یابند و گویی صاحبان آن ها از وجودشان دل زده و آزرده نمی شوند.»
 فصل سوم به زندگی روزمره، آداب معاشرت، سلوک فردی و پوشش می پردازد. همه این موضوعات در ترکیبی از مثال های عینی و جزئی نگرانه در شرح و بسیط رفتارهای مدنظر و نظریه های ساده سازی شده جامعه شناختی مطرح می شوند و دورنمای تمامی گفت وگوها نیز نمایش واکنش ها به رسانه های نو و گسترش شهرنشینی است.
کتاب «زندگی دکمه بازگشت ندارد» در 132 صفحه، دو رنگ، قطع پالتویی، صفحه آرایی جذاب، شمارگان 13هزار جلد و قیمت 5هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط